zindelijkheid/peuterpubertijd.....

Hoi allemaal,
Wij hebben met onze oudste (net 3) een probleem, zij was sinds het voorjaar redelijk zindelijk maar met de komst van de baby (juli) blijft het aanklooien met soms een tijd goed en soms weer mis. Nu is het weer mis. Wat we op dit moment (sinds deze week) doen is haar belonen met een stickertje als het goed gaat en als het fout gaat verschonen we haar en maken er opzich geen probleem van. Dat leek redelijk te werken deze week. Hoewel het dan aan het eind van de dag nog vaak fout gaat.
Ik had het er net met mijn moeder over en die vind dat ze gewoon weer luiers aan moet tot ze zelf echt zindelijk wil worden. Het probleem is niet dat ze het niet kan, ze gebruikt het om aandacht te krijgen. Ik twijfel hier een beetje over, omdat het natuurlijk ook wel vanzelf beter gaat (hoop ik tenminste) als ze meer aan de baby gewend is. maar goed, mijn oudste broer is dus wel redelijk gepushed vroeger en heeft heel lang nog in zijn bed geplast....
Wat is wijsheid???????
groetjes, Geesje

 
Hallo,
ik maak dit ook allemaal mee met mijn dochter(2,5j), die heeft er begin september een zusje bijgekregen en plast dus ook regelmatig in haar broek.
Het is puur voor aandacht te hebben en die geef ik haar nochtans voldoende.
Ik heb het hier al veel gelezen dat veel moeders er mee te maken hebben. En binnenkort gaat ze naar school dus het zal er wel niet op verbeteren.
Ze doet dit meestal alleen maar thuis.

Ik zou ze zeker geen pamper meer aan doen, want dan voelt ze zeker niet dat ze nat is.
Ik denk dat het vanzelf weer overgaat met een beetje geduld.
Het is een normaal verschijnsel maar wel erg frustrerend.

Ik wens je veel succes en laat je moedergevoel spreken.
Groetjes mama van ineke(2,5j) en ellen(7w)
 
hoi,

een kind kan pas zindelijk worden als hij controle over de sluitspier heeft.
het heeft geen zin om te pushen want dat werkt meestal afrechts.

Kinderen die al een tijdje zindelijk zijn hebben een terug val als er iets bijzonders of spannends gaat gebeuren. Dat gaat dan vanzelf weer beter.
Meestal is dit door bv vakantie, broertje of zusje, maar ook de drukte en stress van sinterklaas, kerst en oud en nieuw of een spannende tijd van ziek zijn ziekenhuis enz.

Het beste is als het goed gaat belonen (wat je al doet met stickertjes ) en als het mis gaat verschonen en verder geen aandacht aan geven.

Succes
 
Terug
Bovenaan