zindelijkheid snachts

Onze zoon hebben we van de zomer heel makkelijk zindelijk gekregen. We hebben op vakantie gewoon verteld dat we geen luier aan zouden doen en een potje gekocht. Binnen een paar dagen had hij het door en heeft sindsdien ook nog maar twee keer een ongelukje gehad. Heerlijk fijn. Hij was net twee van de zomer

Nu heeft hij snachts en overdag als hij slaapt nog we een luier nodig. ik vind dit geenprobleem, maar vroeg me af of er tips en trucs zijn om daarop te oefenen?

Kim
 
ik ben eigenlijk meteen van luier op het toilet overgestapt met mijn zoontje. hij vond de wc zoveel intressanter dan zoon potje.met een verkleiner op de bril en een krukje ging het perfect! ook beloonde ik hem iedere keer met een sticker..had een a4 opgehangen en iedere keer als hij wat gedaan had kreeg hij een sticker erbij.dat vond hij geweldig! toen hij eenmaal de wc ondekt had,was hij ook zowat droog in de nacht..ik zei bv dat pampers voor baby's waren en dat hij toch al echt een grote jongen is!
i.i.g heeel veel succes ermee!
 
Hoe oud is je zoontje?
Mijn zoon is overdag zindelijk vanaf dat hij bijna 3 was. Maar hij is inmiddels 4.5 jaar en heeft nbog nooit een droge nacht gehad.

Zijn zusje is nu ook bijna 3 en is sinds een maand ook overdag zindelijk maar heeft al heel vaak snachts droge luiers. Het zit voor mijn gevoel ook heel erg in een kind en niet zozeer in hoe je het aanpakt.
 
Mijn dochter is vanaf 2,5 zindelijk. Ook 's nachts. We laten haar altijd rond een uur of elf half twaalf nog even plassen. Ze zit dan slaapdronken op het toilet, maar in bijna 1 jaar nog maar 3x een ongelukje gehad.
Nooit gebruik gemaakt van stickers of wat dan ook. Gewoon enthousiast reageren als ze zelf aangeeft dat ze moet plassen. Ook als ik haar een beetje zie knijpen of met haar handje richting kruis gaat, direct naar het toilet sturen.

Maar dus 's nachts/'s avonds voordat je zelf naar bed gaat, even laten plassen.
Ook 's morgens direct weer even richting toilet en niet eerst spelen, tutten, aankleden of wat dan ook. Direct eerst even plassen.

Succes!
 
Terug
Bovenaan