Zindelijkheid

<p style="text-align: center;">Onze dochter van 27 maand is sinds een maand overdag zindelijk en inmiddels is haar luier sochtends ook meestal droog. Het enige issue is poepen, ze heeft in het begin een aantal keer op het potje gepoept maar houdt het inmiddels vaak op totdat ze met luier in bed ligt en poept dan en vraagt om een nieuwe luier, opzich is dat niet zo een probleem maar sinds een week poept ze in haar onderbroek. Ik heb haar al uitgelegd dat dit niet de bedoeling is en er staat een beloning (klein cadeautje)  klaar voor als ze op het potje poept. Maar tot op heden helpt dit niet. Iemand tips hoe hiermee om te gaan? </p>
 
Ik lees mee... Hier hetzelfde probleem, dochter is ruim 3 jaar. Plast op wc maar poepen niet. Vraagt ook niet om een pamper als ze poepen moet. Dus lekker in de onderbroek ??
Ook al met beloningen gewerkt, maar dat helpt niet... 
 
Mijn zoontje van 3 was op z’n 2e al zindelijk met plassen. En snachts gewoon nooit in z’n bed geplast. Super natuurlijk!!
maar poepen??? Op de 1 of andere manier was dat een ramp.
wat ik ook probeerde... het lukte niet. Dus ik heb gewacht. Ik hoorde echt zo veel om me heen ... wanneer hij er aan toe is dan doet ie t wel.
dus ik zetten hem 5 weken geleden op de wc. ( beter dan potje... anders moet je dat ook weer afleren). 
Heb m bergen beloofd, we gaan zwemmen, mooi zwembad, je mag een super groot cadeau uitzoeken in de speelgoedwinkel als je poept. 
Ik weet het... totaal niet pedagogisch verantwoord ?
hij hield t vol tot 17:00u... en toen... hoppa. De grootste drol ooit * super trots .
volhouden... boekjes lezen... ik liet m ook filmpjes op mijn telefoon kijken. Een prettig zadeltje op de wc scheelt ook, ( zachter van Bumbo ofzo heet t) daar kan mijn zoon een uur heerlijk op zitten. 
 
Succes!!
 
 
 
Bedankt voor jullie reacties. Niet de enige dus. Ja ik hoor ook steeds dat ze het vanzelf aangeeft. Maar het duurt wel lang... 
 
Voor ze naar bed gaat op de wc zetten. Wachten tot ze het gaat doen.
Anders is er in het AMC onder andere een poeppoli voor dit soort problemen.
Misschien vindt ze het gewoon een heel eng idee dat haar poep naar beneden valt.
Succes!
Liefs, Maaike 
 
Wachten heb ik al gedaan. Maar dat duurt echt uren en wil er ook geen strijd van maken. De poeppoli voor een kind van 27 maand dat net een maand zindelijk is met plassen lijkt me wat te snel toch.
Voor nu doe ik haar bij het middagdutje en snachts een luier in en daar poept ze dan in. Ik hoop dat ze vanzelf aangeeft dat ze dat niet meer wil
 
Ze heeft ineens 'het licht gezien'! 
Al ruim een week helemaal zindelijk!! ???
Nooit geweten dat je zo blij kunt zijn als je kind ol de wc poept haha
 
Fijn superjuffie
Hier weigert ze nog steeds, maar oké ze is ook nog maar 28 maanden. Best jong nog dus. Plassen op de wc gaat perfect ze kan het ook lang ophouden en heeft zelden een ongelukje. Poepen doet ze als zeze de het middagdutje of savonds een luier om krijgt, dan poept ze binnen 5 minuten en kookt wijdbeens de gang op (Want ze vind het vies) ik leg me er maar bij neer dat het vanzelf komt. 
 
Terug
Bovenaan