<p>Hoi. </p><p>Mijn dochter is nu 3 jaar en 9 maanden. Binnenkort moet ze dus op de basisschool beginnen. Nu ben ik afgelopen zomer begonnen met zindelijk worden. Lekker buiten lopen in een onderbroekje en rustig aan beginnen. Na een tijdje dat 't eigenlijk best goed ging, is het minder geworden. Toen stickers en snoepjes gegeven op het moment dat ze bijvoorbeeld een nr 2 deed of als ze droog bleef. Ging helemaal goed. Na 2 keer een stickerkaart vol en dus een cadeautje heb ik uitgelegd dat ze nu alleen nog een sticker kreeg en geen snoepje meer. Omdat ze het nu zo goed deed. En als de stickerkaart vol is, mag ze oorbellen (dat wil ze supergraag). Maar dit ging helemaal fout. Vanalles weer geprobeerd. Oefenbroekjes en alles uit de kast getrokken. Maar het ging niet meer. Dus maar weer een luier aan en blijven motiveren. Nu weet ik het niet meer. Een tijdje totaal genegeerd. Niet negeren. Streng zijn. Rustig en lief zijn. Niks zeggen, wel iets zeggen. Het werkt allemaal niet.ze huilt als ik zie dat ze iets moet en ik haar naar de wc stuur. En als ik niks zeg huilt ze omdat ze niet naar de wc ging.</p><p>Heeft iemand hier de ultieme tip. Ik ben echt radeloos. Over 3 maanden moet ze naar school en mag ze niet in de luier. </p><p>Sorry voor t lange verhaal </p><p> </p>