Zindelijkheid??

Hallo,

Ik wilde even vragen op welke leeftijd je eigenlijk moet beginnen met zindelijkheidstraining? Alysia is nu 20 maanden en pakt al wel zelf het potje en snapt dat ze hierop moet zitten zonder luier...maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken?? Iemand suggesties?

Groetjes,

Jessica
 
Hoi Jessica,

20 maanden is volgens mij wel erg vroeg om al echt zindelijk te worden, maar natuurlijk nooit vroeg genoeg om ermee te beginnen. (is mijn mening). Mijn zoontje is ook bijna 20 maanden, hij wil niet op het potje maar wel op de wc verkleiner op de wc. Als hij na zijn middagdutje droog is zet ik hem erop en dan komt er meestal wel wat. Hij geeft het ook al zelf aan als hij moet poepen, maar snapt nog niet dat hij dit wat langer van te voren moet doen, want nu zijn we steeds te laat en laat ik het nog maar even.

Misschien dat je ook als vaste tijd na het middagdutje kan beginnen en als er dan een plasje komt goed laten merken dat het zo dus hoort. En dan moet ze zelf het gevoel gaan herkennen wat het is om te plassen en vooral het gevoel van een volle blaas.

Succes ermee!
Groetjes,
Jo
 
hoi,

Je kunt het wel stimuleren, maar maak er geen punt van als het steeds fout gaat nog.
Met mijn oudste ben ik er 3kwart jaar mee bezig geweest en ik werd steeds boos(op hem) en gefrustreerd, maar hij vond het allemaal niet erg.Hij poepte gewoon in de tuin als hij gehurkt aan het spelen wa grgrg.  Toen heb ik maar gewacht totdat hij het echt zelf wilde. Mijn 2e kindje (2,5 jaar) wil steeds op het potje, dus loopt hij in blote billen of broekje thuis, maar ik maak er geen punt meer van. Het komt vanzelf. Hij krijgt een luier om als ik wegga en thuis rommelen we wat aan met het potje. Ik beloon hem voor elk plasje, dat vind hij erg leuk!!

succes
 
Hoi Jessica,

bij onze laatste controle op het CB (18 mnd) werd aangegeven, dat onze zoon wellicht klaar is voor zindelijkheidstraining (hij ontwikkelt zich razendsnel). Hij heeft een paar dagen met het potje rondgesjouwd, maar daar is het ook bij gebleven.
We betrekken hem wel bij onze toiletgang (mama gaat nu plassen) en hij mag zelf ook af en toe op de bril zitten (en zegt dan sssss). Met het warme weer zal ik hem denk ik in zijn blote billen buiten laten lopen. Dan voelt hij beter wat er gebeurt.
Hij kan al wel redelijk aangeven wanneer hij gaat poepen. Dat is dus de eerste stap.
Misschien, dat ik binnenkort eens een boekje koop, dat we bij de training kunnen gebruiken.

Groetjes en succes met de droge / natte broeken,

Marijon
 
Hoi Jessica,
Het is al een tijdje geleden, hoe is het nu?
Onze eerste was in april 21 maanden, en binnen twee weken was ze opeens van luier naar zindelijk! Twee maanden later hebben we ook 's nachts geprobeerd, en dit gaat (thuis) ook goed.
Nu het zulk lekker weer is, zou ik zeggen: laat haar lekker bloot rondlopen en bied het potje aan. Als ze er klaar voor is, gaat het bijna vanzelf! Word vooral niet boos als het fout gaat, daar help je niemand mee. Bovenstaande tip over kijken hoe papa en mama dat doen hielp ook bij ons, maar als ze er niet aan toe was geweest, dan was ze er niet zindelijk van geworden.
Wij hebben het ook al eerder geprobeerd, maar toen wilde ze per sé een luier om als ze moest plassen, op het potje wilde ze niet.
Ik zou zeggen, maak er gebruik van dat het zomer is, en lukt het niet, dan probeer je het toch volgend jaar?

Groetjes,
Froukje
 
Terug
Bovenaan