zindelijkheid

Mijn zoontje van 3,5 jaar is nog steeds niet zindelijk. Regelmatig zet ik hem op de wc of po, meestal heeft hij geen zin en zegt dan: Het lukt toch niet! Soms wil hij er ook echt niet op. Hij ziet andere kinderen bij de kinderopvang naar het toilet toegaan en hij weet ook dat luiers voor baby's zijn. Ik heb hem al kadootjes beloofd als het lukt, onderbroek aangedaan etc.
Wat kan ik nu het beste doen??
 
Hallo Mieke,

Misschien moet je er echt even een paar dagen voor uittrekken. 's Morgens een onderbroek aan en geen luiers meer.
Als hij moet plassen,plast hij in zijn broek en wordt alles nat, dit is vies. Maar als jij volhoudt en hem geen luiers omdoet, beseft hij snel genoeg dat als hij op de wc/potje plast hij niet vies wordt.
Het wordt even veel dweilen en wassen....
Succes ermee en ik hoop dat het lukt.
Anne
 
Mijn ervaring is ook dat zindelijk maken met luier nog om niet werkt. Na 2 dagen natte broeken had ons zoontje (net 3) het door en zei zelf dat hij moest plassen. Succes!
 
Ja hoor het lukt vanzelf. Je kunt het niet afdwingen helaas, maar laat hij maar eens voelen wat het is een natte onderbroek te hebben.
En goed in de gaten houden.
Ik zette mijn zoontje elk half uur op de pot en prees hem de hemel in als er een paar drupjes kwamen!! Ze zijn ook zo gevoelig voor complimentjes.
Succes ermee hoor.
 
inderdaad, zonder luier en als hij toch in zijn broek plast, jammer dan, natuurlijk niet boos worden, ik heb zelf, als mij dochtertje(pas 2) een plasje, ook al waren het een paar druppeltjes, op het potje deed, dan mocht ze een sticker op de wc deur plakken, nou dat was dikke pret. heel af en toe gaat het nog fout, maar dan is ze erg druk met spelen, over het algemeen gaat het goed, als er iets tegen over staat, na een tijdje hoeft dat niet meer dan is het een gewoonte geworden.
succes
 
hoi,
mijn zoon was pas met 4 jaar zindelijk.
net voor hij naar de basisschool ging.
hij wilde gewoon niet!
zondags avond had hij ineens zoiets van;o,morgen ga ik naar school en dan kan ik natuurlijk geen luier meer om,want dat hebben de andere kindjes ook niet.
en toen wilde hij geen luier meer om en was gelijk dag en nacht zindelijk!
mijn dochter wilde gelukkig wel en was met 3 al zindelijk,waarschijnlijk ook omdat zij het al van haar broertje zag en dat ook wilde.
het komt vanzelf wel goed,en ik heb wel geleerd dat je ze niet moet pushen,als ze het zelf niet willen dan doen ze het toch niet
groejtes
 
Hoi,

Ik heb mijn zoontje van 2 jaar en 8 maanden gewoon geen luier meer omgedaan en de eerste dag ging het een paar keer fout maar de volgende dag ging het al beter en binnen een week is hij zindelijk geworden overdag en heeft alleen nog een luier om als hij gaat slapen.

Groetjes
 
Als je de luier gewoon af doet, werkt dat het beste. Negeren als het fout gaat en prijzen als hij op de wc plast. Mijn kinderen waren al op hun 2,5 jaar zindelijk, ook gewoon de luier afgedaan. Als ze trouwens twee jaar zijn, is de interesse het grootst in het zindelijk worden, meestal dan. Als je echt geen zin in al die natte was hebt, kan je altijd eerst een onderbroekje onder de luier aan doen, voelt ook niet fijn en scheelt jou was. Maar hij moet ook met 4 wel zindelijk zijn, want op school verschonen ze een kind echt niet meer hoor!! Succes.
 
Terug
Bovenaan