zindelijkheid

hoi,hoi



Mijn dochter is nu 3 jaar en in oktober word ze 4.Ze is nog steeds niet zindelijk,en het doet haar ook totaal niets!!Als ze gepoept heeft speelt ze rustig verder,en moet ik haar echt op de bank tillen.Op de speelzaal zijn de kids van haar leeftijd grotendeels allemaal wel zindelijk.Op het consultatiebureau werd gezegd dat het gewoon in het kind zelf zit.en als zij er niet om maalt zit het er waarschijnlijk ook niet in en moest ik er wel mee aan de gang.Ik heb dan ook de hele uitzet,een potje een verkleiner en nog een mini wc brilletje.Ze heeft wel eens op de pot geplast en ik heb haar er uiteraard voor beloond.Maar vaak zegt ze:ik moet plassen!!!dus ik als woody woodpecker er heen maar dan ligt het al op de vloer.Ze zegt ook wel vaak:ik plas!!of ik poep!!! maar dat is al een tijdje zo en iedereen zegt:het begin is er maar dat begin duurt nu al een mooi tijdje.Ook laat ik haar wel zonder pamper lopen en vooral als het mooi weer is.En toen werd weer gezegd,je moet er gewoon niet mee bezig zijn het komt vanzelf,maar dat doe ik nu dus ook al een tijdje,maar als ze gepoept heeft,doet het haar totaal niets.Maar ze voelt het toch wel omdat ze het soms wel aan geeft.Zijn er meer mensen met dit dilemma????????
groetjes m
 
Hallo,
Je kan proberen om haar als ze s'morgens uit bed komt gelijk op het potje te zetten want vaak moeten ze dan gelijk plassen en wat bij mijn zoontje heel erg goed hielp was dat iedere keer als hij op het potje of op de wc was geweest hij een stickertje mocht plakken ik had een wit vel aan de binnenkant van de wc deur geplakt en daar mocht hij er dan telkens een op plakken, dit werkte bij hem heel goed en dan als bijvoorbeeld een vel stickers op was dan kreeg hij een kleinigheidje in ons geval een autootje.
Succes
 
hoi hoi

Onze zoon is 2 mnd 2 jaar en heb hem op een dag geen luier meer aangedaan. En ja gelukkig hebben we geen vloerbedekking :) Al moet ik zeggen we zijn 2 wk verder en een hoop inspanning en veel loosalarm, en ook telaat gemeld. Is hij overdag zindelijk, op een klein ongelukje na (ook al  heeft hij dat nu 2 dagen niet gehad) Alleen gaat een poepje doen sinds vdaag pas  goed. Dat vond hij eng en vies, stond te kokhalsen als hij moest poepen.  ja met de luier had hij er geen last mee hoor... die luier zat vol en soms had hij geen tijd om te verschonen (vond hij) Kortom, je bent 2 weken heel druk, en idd, veel onderbroekjes in huis en veel lopen. Wat mij de doorslag gaf, ik ben nu 28 wk zwanger van de volgende, en 2 in de luiers is druk en duur. Ik hoop dat jou meisje het ook snel door heeft. Ene dwingen helpt echt niet. SUC6  
Groeten Bea  
 
Hallo M.
Mijn dochter word in juli 3 en tot vorige week maalde ze er ook niet om dat ze in haar luier of broek plaste. Vanaf maandag is ze zindelijk, ze heeft toen die dag in haar zwembroek rondgelopen en per ongeluk op papa zijn broek geplast. Dit vond papa niet zo leuk; en dat vertelde hij haar streng (papa en dochter zijn maatjes dus is ze dat niet van hem gewend en schrok ze er eigenlijk wel van) sinds dien is ze zindelijk.
Ik zeg niet dat dit opvoedkundig is maar het heeft wel degelijk bij onze dochter geholpen.
Ik denk zelf dat ze zindelijk worden als ze er aan toe zijn. Misschien helpt het als ze ziet dat een vriendinnetje of vriendje wel naar het toilet gaat, maar ja dat is speculeren.
Heb gedult dat is eigenlijk het enige zinvolle advies van mijn kant, hoe frustrerent het soms ook is.
Succes Danielle29
 
Terug
Bovenaan