zindelijkheid

mijn zoontje wordt over 2 weken 4 jaar, hij is al vanaf zijn 2,5 "zindelijk", hij gaat zelf naar de wc, maar vaak net te laat. Hij heeft dan een nat kruis in zijn onderbroek. Ik heb al vanalles geprobeerd, negeren, boos worden, belonen, niets helpt. Het enige wat tot nu toe helpt is hem geregeld, vaak met strijd omdat hij zegt dat hij niet moet, naar de wc sturen. Maar aangezien hij over 4 weken naar school gaat heb ik daar geen controle meer over en ik kan niet van de juf verwachten dat zij hem naar de wc stuurt. Wie heeft er tips, ik weet het niet meer. Met zijn urine en plasbuis is niets mis dit is al gecontroleerd
 
Hoi, hier hetzelfde probleem, hij is nu 4,5, kan goed naar de wc, maar volgens mij houd hij gewoon veel te lang op, ook elke keer weer strijd! Weet ook niet meer wat te doen...
 
Hallo

Ik heb een meisje van 4,5 jaar en die is zindelijk met pplassen, alleen met poepen is ze nog niet zindelijk.
We hebben al van alles geprobeerd en we weten nu echt niet meer wat we moeten doen.
Heeft iemand misschien een ader advies vor ons?

Groetjes
 
He Simnic,

Ik werk op een basisschool en herken jouw probleem dus wel een beetje. Ik heb nu voor het tweede jaar groep 3 maar heb daarvoor altijd de kleuters gehad. Ook bij ons kwamen er regelmatig kinderen naar school die vaak te laat of helemaal niet naar de wc gingen. Ouders gaven dit vaak aan met het kennismakinsgesprek. Bij ons wordt er niet moeilijk over gedaan en worden de kinderen gewoon naar de wc gestuurd.
Het kost namelijk minder tijd om een kind naar de wc te sturen op bepaalde tijden, dan dat je een kind 3 keer op een dag andere kleren aan moet doen omdat hij/zij in de broek heeft geplast.

Ik zou het op school gewoon bij de juf aankaarten. Kan me niet voorstellen dat ze er moeilijk over doen.

Succes ermee
Groetjes Anninas
 
Terug
Bovenaan