Zindelijkheid

Hoi,

Isabelle plast en poept per dag ongeveer twee keer op haar potje. De rest van de dag heeft ze geen zin of heb ik geen zin of komt het er niet van omdat we bijvoorbeeld ergens anders zijn. Ik denk dus dat ze het eigenlijk best al kan, maar dat ze het wel makkelijk vindt met haar luier... Of is dit een hele gekke gedachte van mij?
Nu vraag ik me af hoe ik hiermee verder moet. Of moet ik dit gewoon zien als een goed begin?
Hoe gaat het momenteel bij jullie?

Groetjes Babybelle

Hai,

Leuk topic.

Wij zijn hier ook nu druk mee bezig. Niet eerder mee begonnen omdat we te druk waren met duizend en 1 dingen. Veerle gaf zaterdag aan dat ze op het potje wilde en ineens doet ze alle plasjes op het potje/toilet. Ze heeft zaterdag nog een paar ongelukjes gehad en sinds gisteren gaat het hardstikke goed. Vanmiddag voor het eerst geprobeerd of ze het kon ophouden als we naar AH zouden lopen, we zijn ongeveer anderhalf uur weggeweest en ze heeft het opgehouden.

Succes in de strijd...

Groetjes, Floor

heyy

Het gaat hier al maanden redelijk, maar inderdaad soms heeft Birgit er geen zin in.. en doet ze het in haar broek, maar ze krijg een sticker als het goed gaat en ik vraag het regelmatig. Als we weg gaan, doe ik ook gewoon die luier aan hoor,zo enthousiast ben ik ook niet. Ik merk wel dat ze bij de oma's netjes zegt als ze moet en dan ook gaat!
Ze is 3 nachtjes bij mij moeder geweest en heeft bijna alles netjes op de wc gedaan, maar net zit ze lekker tv te kijken en laat ze het gewoon lopen (op haar doomoe seat ZUCHT!)

Hier nog helemaal niet met zindelijkheids training bezig. Ze doet alles nog in de luier. Ze gaat wel regelmatig voor spek en bonen op het potje zitten, met kleren aan. Bloot wil ze nog niet.
Ik ben ook van mening dat zolang ze nog niet echt wil het geen zin heeft om er aan te beginnen.

Hoi,
Lieve doet ook weer goed haar best. Zegt het soms ook zelf, en doet het dan ook netjes..op potje of de grote wc.En veegt zelf alles droog, heel wijs!.
We gaan na de feestdagen er even 100% tegenaan..haha
Nu nog alleen als we zin hebben, maar denk dat ze nu de leeftijd wel krijgen om het te proberen als ze het willen.
Gr Rina

Hoi babybelle, ik vind dat je goed bezig bent.
Een tijd geleden ben ik ook met Jesse begonnen, maar hij is er niet klaar voor, hij heeft ooit 1 x op de pot geplast. Een paar keer wilde hij op de wc, maar toen moest hij poepen en dat vond hij heel eng.
Hij geeft het soms aan als hij moet plassen en poepen, maar hij vind het te spannend om op het potje te zitten, dus ik ben er weer mee gestopt. In het voorjaar begin ik er mee.

Gr Linda

Hoihoi,

Zijn we nog helemaal niet mee bezig, doen we volgende zomer wel.Althans als Levi het dan aangeeft.
Bij de oudste 2 hebben we er ook nooit moeite voor gedaan en die waren rond hun derde verjaardag binnen 1 week zindelijk toen ze eenmaal aangaven niet meer een luier te willen.

Succes ermee.

groetjes chimene

hoi hoi,

Wat een verschil dan he tussen de kinderen.
Ik vind dat je al een eind op weg bent hoor babybelle!
Ga zo door!
Hier zijn we er echt nog niet aan toe.
Anne-Sophie vindt het potje een vreselijk ding en zodra ze hem ziet smijt ze hem door heel de kamer dus heb hem maar weer in de kast gezet.
Op de WC durft ze wel te gaan zitten maar dan wel MET kleren aan.
Ik maak me er ook nog niet druk over. Ik ga het ook niet dwingen het komt vanzelf denk ik maar.
En...stiekem vind ik de luier ook nog handig. Moet er namelijk nog niet aan denken om regelmatig in de winkel te staan met een kindje dat moet plassen en aan al die ongelukjes. Maar die tijd zullen we toch tegemoet gaan. En dan GAAN we er voor.

Groetjes Marianne

Terug
Bovenaan