zindelijkheid

Hoi allemaal,

dat je kids niet kunt sturen blijkt wel weer uit onze Tijn. Ik wilde eigenlijk voorlopig nog niet beginnen met zindelijkheid aangezien we in juli nummer 3 verwachten en hij dan al zat voor zijn kiezen krijgt. Nu is meneer er zelf ineens heel erg mee bezig. Sinds een week geeft hij aan dat hij moet poepen en sinds een paar dagen ook dat hij moet plassen. Vandaag voor het eerst een onderbroekje geprobeerd en tussen 3 en 8 een keertje nat en een keer of 4 op het potje geplast. Super he?! Dit weekend dus alles maar even uit mijn handen laten vallen en veel in de tuin, hopenlijk is het weer er een beetje naar! We zien wel waar het schip strandt...
Hebben jullie nog tips, zijn jullie kindjes er al mee bezig?

groetjes Natasja

Ja en nee, Thomas is er wel mee bezig. Maar hij is er nog niet aan toe, hij geeft achteraf wel aan dat hij moest maar dat is te laat. Verder durft hij de boel nog niet te laten vallen en wanneer de luier dan weer aan is begint hij pas.

Hai Natasja,

Hier wordt ook een begin gemaakt met de zindelijkheid.... Voor mijn gevoel ben ik wat aan de late kant. Dit komt omdat mijn oudste een week voor zijn tweede verjaardag al zindelijk was!!!!!!
Maar Elise heeft er geloof ik nog niet heel veel zin in... We hebben natuurlijk alles wel in huis. De wc-verkleiner, die met het opstapje, een potje, luier-oefenbroekjes van de Hema.... Ze zegt wel af en toe dat ze moet poepen, maar daar bedoelt ze dan ook plas mee. Maar meestal zegt ze het op het moment dat ze het al doet zeg maar... Het eerste begin is er , maar ik laat het nu aan haar over en volg haar tempo... iedere keer als ze het zegt gaan we wel even naar de wc...
We zullen wel zien hoe het gaat lopen. Straks veel mooi weer en dan gewoon in onderbroekjes in de tuin met het potje ernaast....
Gr Antoi

vanaf wanneer, leeftijd zijn jullie begonnen met het zindelijk worden? Mijn dochter is nu 21 maand en geeft al aan dat ze straks 'een grote boodschap' moet doen, maar wil niet op potje (ja, 1 minuut). ik laat dat toe omdat het eerst wennen is. Hoe doen jullie dat?

ik zie dat hier al een tijdje niks geschreven is, maar ik zit met dezelfde vraag als a. westra. Wanneer zijn jullie begonnen? Hier geeft fleur het ook aan als ze al staat te poepen of ik zie het aan haar en breng haar gauw naar de wc. En dan zijn we weleens op tijd, maar verder heeft ze nog weinig geduld om op het potje of wc te zitten. Zonder pamper om gaat ze nog wel gewoon in de kamer plassen.. Ik ben ook benieuwd naar jullie aanpak?

Terug
Bovenaan