Zindelijkheids training met ontwikkelings achterstand

<p>Beste allemaal, </p><p>Mijn  zoon van 4 heeft een globale ontwikkelings achterstand. Hij is motorisch nog erg onzeker en praat nog niet, hij begint nu woordjes te leren. </p><p>Vorige zomer hebben wij geprobeerd om hem zindelijk te krijgen en dit was zonder succes.  Maar we gaan het gewoon weer proberen,  heeft er iemand hier ervaring mee? </p><p>Hij kan zeggen dat hij pipi of kaka heeft, en hij vind luiers ook echt niet meer leuk, alleen als ik zijn luier afdoe dan doet hij de ene dag allemaal kleine plasjes overal of hij houd het van 8 uur ochtends tot 4 uur middags  gewoon op. Hij past niet meer op een normaal potje dus heb een wc verkleiner alleen red hij het niet om helemaal naar de wc te rennen als hij het door zou hebben. Nu heb ik wel online een potje gekocht waar eventueel ook oudere kinderen op kunnen maar die is nog niet binnen. </p><p>Lang verhaal kort.....zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of er ook mee lopen te tobben?</p><p>groetjes</p>
 
Wat goed dat je hier hulp bij vraagt! Ik kan je helaas niet helpen, maar kwam onlangs op een instagram account van een gezin met een dochter met non-verbaal ASS, die schreven dat ze hun dochter op 3/4-jarige leeftijd zindelijk hadden gekregen en dat ze open staan om andere mensen te vertellen hoe/wat/waar. Zijn wel Amerikaans, maar wellicht de moeite waard om hen een berichtje te doen. Sowieso inspirerend account, zij werken veel met de tablet als hulp voor communicatie. Instagram: afriendforlillybug
 
Terug
Bovenaan