zindelijkheidsbox training, potje overslaan?

<p>Hallo dames,</p><p>Volgende week wou ik graag met me dochter beginnen aan de zindelijkheidsbox. Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben? Ik vind het heel spannend en ben benieuwd of het gaat lukken!</p><p>Onze dochter wordt bijna 2 en heeft veel interesse in het toilet, geeft ook vaak aan als ze moet plassen of poepen alleen geeft ze dit pas aan als ze het al in haar luier heeft gedaan.</p><p>Maar nu mijn vraag.. In de beschrijving van de zindelijkheidsbox staat de eerste dagen op het potje, daarna naar het toilet. Maar kun je dit ook overslaan en meteen op het toilet beginnen? Onze dochter heeft namelijk wel interesse in het toilet, wilt hier ook vaker op zitten (om een scheet eruit te persen haha meer komt er nog niet). Maar wilt absoluut niet op het potje..</p>
 
Onze zoon is ook bijna 2 en weigert ook echt het potje! Toilet plast hij al heel vaak op...
Potje kan natuurlijk makkelijk in de kamer zonder dat je kindje deuren moet open doen om te gaan plassen... Dus het zal iets moeilijker zijn maar zeker niet onmogelijk!
Gewoon proberen lijkt me
 
Hier één van 2 jaar en een paar maanden en wij slaan het potje ook ogenschijnlijk over. Al hebben we het potje wel in de kamer staan, ze gaat liever naar de wc, maar soms staat ze ineens wijdbeens boven het potje en plast ze z ?
 
Ja je kan het potje prima overslaan, wierook maar kort gebruikt. Heerlijk als ze gelijk op de wc gaan, hoef je geen drol uit de pot te schrapen haha! Maar het potje was in het begin wel handig omdat hij gewoon in de kamer stond en dan kon ze er gauw op. De wc was een wat grotere stap. Meerdere deuren door, op het krukje klimmen etc.. dat kost tijd en dan had ze al in dr broek geplast. Maar als het zonder het potje lukt, prima toch!
 
Wij hebben met succes de box doorlopen, maar hebben wel gekeken naar wat paste bij onze zoon en het boekje vooral als handvat en leidraad gebruikt.
Kijk wat werkt voor jullie.
 
Overigens ben ik ook begonnen met 2 jaar en 1 maand, maar het lukte echt niet. Poep wel, maar plas niet. Een jaar lang meerdere keren echt geprobeerd,maar het lukte haar gewoon niet. Ze plastte 6x op een ochtend in dr broek, ook als ik de luier 7 dagen achter elkaar gewoon uit hield. 
Pas sinds 2 weken is ze ineens volledig zindelijk,en ze is nu 3 jaar en 2 maanden! Ik had het veeeeeel eerder gewild, maar het ging gewoon niet helaas. Ze was er echt nog niet klaar voor. Twee weken terug ging er ineens een knop om bij haar en was ze binnen 2 dagen zindelijk. Bizar! 
Dus als het niet lukt.. dan niet. Ik snap dat je het al graag wilt en het kan ook echt met 2 jaar, maar het kan ook zo zijn dat ze pas met 2.5 of 3.5 zindelijk is, volg je kind hierin en niet pushen! :)
 
Wij zijn ook tevreden met die box. Volgens mij kan je wel direct beginnen bij de wc. Als je dat redt tenminste. Mijn zoontje sproeide de hele kamer de eerste dagen, kan het echt niet ophouden. Dus een potje is dichter ik ?
je kan je ook aanmelden op die Facebook groep en daar je vraag stellen. Ik heb veel gehad aan dat forum daar
 
Je kunt zeker meteen met het toilet beginnen! Het potje is een tussenstap, omdat veel kindjes het toilet juist spannend vinden. Maar als jouw kindje juist op het toilet wil, is dat alleen maar fijn!
Hoe gaat het tot nu toe?
Wij zijn 2 weken onderweg en hij is nog niet helemaal droog, maar het gaat wel goed. Geven hem geen luier meer en ik ga ook gewoon op
pad met hem. Neem ik gewoon extra setje kleren mee. Scheelt wel dat we nu verder nergens komen als alleen bij opa en oma haha
 
Terug
Bovenaan