Zindelijkheidsbox/ zindelijk

<p>Hallo, Ik was opzoek naar ervaringen mbt de zindelijkheidsbox. Mijn/onze zoon is 2 jaar en 1 maand. Na 4 dagen de zindelijkheidsbox te hebben geprobeerd het helaas opgegeven, nadat er alleen maar ongelukjes waren en geen besef. Voelt als enorm falen. Daarvoor va na 1,5 jaar al na de eetmomenten op de wc. Dan kwam er soms wat. Dacht we gaan stapje extra doen maar dat word dus niks. Groetjes Jilda</p>
 
Hij is pas net 2. Niet te streng zijn voor jezelf of voor je zoontje. 
Geen ervaring met de zindelijkheidsbox. Ook geen ervaring met zindelijkheidstraining eigenlijk. Mijn zoontje van 5 besloot net voor hij 3 was zindelijk te worden van de ene op andere dag. Hij wilde namelijk graag naar school. Ook in de nacht ging het vanzelf. Hij wilde namelijk niet meer in zijn luier plassen. Hij was toen 3,5. Nauwelijks ongelukjes.
Soms komt het vanzelf. Wel ging hij iedere avond even naar de wc om te oefenen. Als onderdeel van het slaapritueel. 
Misschien is jouw zoontje er gewoon nog niet aan toe. 
 
Hier een dochter van 2 jaar en 7 maanden. Ook 6 dagen lang de luier af gedaan pas, maar net als bij jou geen enkel plasje op de pot/wc. Wel het besef dat het te laat was zodra ze in dr broek plaste. Ze hield alles wel steeds zo'n 2-3 uur op. Maar dus nog nooit gelukt om te plassen op de wc. Heb boekjes gelezen van bobbi op het potje en een stickerkaart gemaakt. Heeft dus niet geholpen.
Maar het voelt niet als falen. We hebben ons best gedaan,maar blijkbaar is nu nog niet helemaal de juiste tijd! Over 2 maandjes probeer ik het nog eens. En voor nu zit ze elke dag even op de wc. Ze vindt het leuk en wie weet komt er binnenkort toevallig wel een keer een plasje.
Geen ervaring met de zindelijkheidsbox. Eerlijk gezegd vind ik m nogal duur,  een stickerkaart kan ik zelf ook maken. Duizenden kinderen worden zindelijk zonder die box, dus dat lukt mij vast ook wel. Het ene kind is er al aan toe met 1.5 jaar, de ander pas met 3.5 jaar. Stimuleren kan, maar je kunt het niet dwingen. Maak er geen strijd van. Probeer het over een poosje nog eens. Je  kindje is echt nog Maar net 2, zindelijk zijn hoeft nog lang niet.
Ik werk op een kinderdagverblijf en 1 op de 50 kinderen is met 2 jaar zindelijk hoor.. De meeste rond 2.5-3.5 jaar. Dus leg jezelf niet teveel druk op!
 
Dank jullie wel voor jullie  reacties.  Dat is ook weer waar.  Dan over paar maandjes nogmaals proberen. Gewoon oefenen deden we al na het eten steeds.. misschien even laten gaan en dan inderdaad slaapritueel erbij doen dat is wel een goed idee 
 
 
Mijn dochter is net 2. Ook geen besef van aandrang/nat zijn. Komt ook wel door de super absorberende pamper. Daarom oefenbroekjes gekocht. Hiermee heeft ze wel het gevoel dat ze nat is en dat dat niet fijn is. Alleen jij niet telkens een natte broek. 
Daarbij zetten wij haar na iedere maaltijd 15min op de wc/pot. Eerste 2 weken gebeurde er vrij weinig. Nu doet ze meestal wel een plas en soms poept ze ook. 
Dus zou er rustig de tijd voor nemen. Niet verwachten dat het in een paar dagen geregeld is. Wat ze doen doen ze en is mooi meegenomen. 
 
M'n zus heeft de box genomen voor m'n neefje van 2.5 jaar. Ik was sceptisch, maar hij was echt zinderlijk na 1 a 2 weken. Maar hij was er wel echt klaar voor.
Over de box... Het is echt wel leuk hoor die stickers, plas diploma en tips. Maar wat hier ook gezegt wordt, dat kan je voor een paar cent zelf maken. Dus ik zou het zelf niet aanschaffen.
Zet eerst gewoon een potje neer om het te introduceren. Net 2 is heel jong, maar niet onmogelijk. Mits hij er zelf echt aan toe is! Een kind zinderlijk maken wat er niet aan toe is, is onnodig frustrerend en langdurig. 
Succes! 
 
Terug
Bovenaan