Zindelijkheidsbox

Wij zijn gisteren gestart met de zindelijkheidsbox. Nu is onze zoon 2,5 jaar oud en toont veel interesse in de wc als wij gaan plassen. Hij gaat dan zelf op het potje zitten met broek en luier aan. Ook als hij in de nacht nat is van de plasjes raakt hij overstuur. Ons leek het dan ook een goed moment om nu te beginnen.

Gister hebben we een aantal succesjes behaald. Wij zagen dat hij ging plassen en benoemde het naar hem en ja er kwam een plasje. Ook hebben we wel wat ongelukjes gehad maar dat hoort erbij.
Vandaag lijkt hij er echter toch echt geen tijd voor te hebben en loopt ook zo door met een natte broek. Ik vraag een aantal keer of hij het aangeeft als hij een plasje moet doen.
Maar helaas gebeurt dit niet.

Graag hoor ik van andere die dit ook op dag 1-2 of 3 hadden.
 
Mijn dochter is een stuk jonger. 19 mnd. Maar ze kan al goed aangeven dat ze gepoept of geplast heeft. En ze kijkt haar ogen uit bij ons op de wc. Snapt wat we daar doen. Ze zit graag op het potje, met en zonder broek, zet haar knuffels op het potje. We hebben een bobby boekje over op het potje, wat ze graag leest. Is er dus erg mee bezig. 
Ik deed een poging het wat serieuzer aan te pakken. En toen poepte ze meteen op het potje. Die dag ook nog een paar plasjes. Maar ze schrok er steeds best wel van. Doorspoelen vond ze dan wel weer erg mooi. Maar de volgende ochtend, toen ik vroeg of ze op het potje wilde, was het antwoord al wat twijfelachtiger. Ze had wel weer gepoept. Begon ervan te huilen. Dus de rest van de dag een luier om. En de ochtend erop was het antwoord resoluut nee. 
Ik geloof er wel in dat je het niet echt kunt pushen. Maar gezien de leeftijd van je kindje, misschien gewoon nog even doorzetten? Of starten met een vast moment op de dag en verder nog even luier aan. Steeds iets langer, of meer vaste momenten toevoegen. Tot hij het beter snapt. Er zijn meer methodes. 
 
Hoi, hier een zoontje van 2 die zo goed als zindelijk is (soms een ongelukje). Wat hier hielp, was op vaste tijden op het potje/wc en dan even samen een boekje lezen, of op het potje bij zijn speelgoed. Misschien dat proberen?
 
Terug
Bovenaan