Zindelijkheidsbox

Hallo allemaal,
Mijn zoontje van 3,5 jaar is nog niet zindelijk, plast en poept helaas nog niet op het potje. We hebben al veel geprobeerd van voorlezen tot stickers plakken en cadeautjes maar helaas niks stimuleert hem. Hij geeft ook niet aan als hij moet plassen of poepen. Ik heb al tips op het internet gezocht maar helaas, nu kwam ik de zindelijkheidsbox tegen en twijfel of dit was is.
Iemand hier ervaring met de zindelijkheidsbox?
 
Goedemorgen,
Lastig iets, dat zindelijk maken. Onze zoon was volgens mij ook redelijk laat, rond de 3 jaar. Hebben geen motivatie middelen gebruikt omdat het ons idee iets is wat gewoon moet gebeuren. Dus ik heb geen ervaring met zo'n box, wel met een zoon die er 0 interesse in had. Dus vandaar dat ik je graag ons verhaal vertel:
Wij zijn er mee begonnen door eerst te praten, een paar dagen aan te geven dat de luiers bijna op zijn (Met een peuter reactie "nou, dan kopen we in de Kruidvat toch nieuwe" die tot een dikke lachsalvo resulteerde). Hem uitgelegd dat hij een grote jongen word en zijn maat er straks niet meer is. Daarna zijn we hem een paar dagen regelmatig naar de wc gaan brengen, luier uit en op de pot. De eerste keer een feestje gebouwd, geklapt, gejuicht en alles. Dat vond ie wel leuk. En uiteindelijk hem 's ochtends de keuze gegeven, gaan we met of zonder luier. Na een paar dagen was de keuze zonder luier..
We zijn nooit boos geworden als hij te laat was, maar daarna wel weer dagen regelmatig even herinnert aan de pot en het feit dat hij zonder luier loopt. Hij voelde zich wel het mannetje. 
En bijzonder maar waar, na 3 nachten (nog met luier) wilde hij ook snachts zonder luier. Afspraak gemaakt, als hij nog 3 nachten droog was snachts, bleef de luier uit. 3 nachten was hij droog, de nacht ongelukken kan ik op 2 vingers tellen terwijl hij nu toch wel ruim 10 maanden zindelijk is.
Al met al een traject van toch wel een maand, voorbereiden, oefenen en doen, is hij nu al maanden dag en nacht zindelijk. (Sporadisch nog wel een ongelukje, maar dat is niet erg vinden wij). 
 
Hallo Dijker,
Wij hebben het eerst ook zonder motivatie middelen geprobeert maar helaas werkte dat niet, ook praten niet. We hebben ook al speciale boekjes over potje plassen maar dit stimuleert ook niet om op de pot te gaan. Op de kinderdagverblijven zijn ze ook al bezig maar ook zonder resultaat vandaar de vraag hier aangezien hij de 3,5 jaar al passeert.
Wel heel hartelijk dank voor het delen van uw ervaring.
 
Terug
Bovenaan