Zindelijkheidstraining 20 maanden

Vandaag kregen we een berichtje van de opvang dat onze dochter van 20 maanden op het potje had geplast. Wat goed, zal wel toeval zijn dachten we. Ze zit thuis af en toe op het potje (met of zonder luier) maar tot nu toe geen resultaat (hoeft ook nog niet!). Maar vanavond voor het slapen gaan deed ze weer een flinke plas op het potje.

Géén idee of ze er echt aan toe is, maar willen toch wat gaan proberen.

Hebben jullie tips op deze leeftijd? Ze geeft nog niet aan dat ze moet plassen of iets.
Op de opvang krijgt ze nu een stickervel, maar geen idee of ze een beloningssysteem al snapt.
 
Onze dochter is net 2 en plast al regelmatig op de wc (net als haar grote broer, ze wil net zo stoer zijn). We hebben er nog geen werk van gemaakt. Ze mocht een poosje stickers plakken, maar dat leek voor haar geen extra motivatie te zijn. De laatste tijd wil ze niet meer zo vaak op de wc. Maar poepen geeft ze af en toe wel aan, vooral tijdens het eten (zittend op een stoel kan ze het denk ik niet kwijt, als het in haar luier zit heeft ze staand gepoept). Misschien dat mooie onderbroekjes wel een motivatie voor haar zouden zijn, want ze vindt de paw patrol onderbroeken van haar broer wel erg mooi. Dus misschien ga ik dat binnenkort proberen... onze zoon werd pas na zijn 3de zindelijk, al zat hij al ver voor zijn 2de jaar op de wc... Wij hebben niet hard genoeg doorgepakt (toen het even een dagje tegenzat en om 9 uur al 3 vieze broeken had heb ik het opgegeven), anders was hij met 2.5 zindelijk geweest.
Succes!
 
Terug
Bovenaan