zindelijkheidstraining Nacht

Hallo moeders,

Ik heb een zoontje van 3 1/2 jaar en zindelijk overdag.
Paar maanden geleden dachten we zo we halen hem rond een uur of 2300 uur uit bed, even plassen en dan lekker terug en dan ws droog de volgende ochtend.
Nou wordt het al moeilijk om hem wakker te maken, maar we zijn volhouders, zit hij slapend op het toilet en als ik dan tegen hem zeg, probeer eens te plassen, gilt hij bijna kan niet plassen, ik wil slapen, ik ben moe..

Hoe krijgen wij onze zoon zindelijk voor de nacht, sommige zeggen dat komt wel, sommige zeggen haal hem uit zijn bed. Nu is het ook zo, dat de luiers in de ochtend soms verzadigd zijn, maar nu de laaste dagen, is hij tot zijn nek nat en moet ik elke ochtend het hele bed( ook het dekbed en hoofdkussen) wassen. Ook krijgt hij na het avondeten geen drinken meer.
Wie heeft er tips? Ik weet het niet meer..

groetjes, Anouschka
 
Hallo,

Ik heb geen tips. Maar eingelijk ongeveer hetzelfde verhaal.Onze dochter wordt eind december 4 jaar. Is al heel lang zindelijk overdag, maar 's nachts niet. We proberen het wel, geven haar geen drinken na het eten. Laten haar rond 22.30 plassen, dan is ze nog droog. Maar ze plast normaal erg veel 's nachts. Ze is dan 's ochtends flink nat. Vaak doe ik haar dan om 22.30 na het plassen toch weer een luier om. Ze wil regelmatig zelf zonder luier naar bed. Maar het lukt gewoon nog niet. Dus ik hoop ook dat er mensen zijn met tips.

Oja de tip die ik hier eerder eens las was een onderbroek onder de luier aan doen. Zodat ze voelen dat die nat word. Onze dochter wil dit absoluut niet. Ze zegt duidelijk een onderbroek hoort over de luier! Misschien werkt het voor je zoontje wel.

Groeten Manon
 
hoi Manon,

Een onderbroek onder de luier, ik weet niet of dat wel zo is... lijkt mij niet echt een geweldig idee, dan heb ik denk ik een constant huilend kind in de nacht. Wordt je ook niet vrolijk van.
Ik weet het ook niet, misschien moeten we wel geduld hebben, maar voor hoe lang??

groetjes, Anous
 
Hoi dames,

Mijn dochter is sinds een aantal weken s'nachts droog. Ik was op een avond vergeten om haar een luier om te doen en de volgende ochtend was ze bijna droog. Dus dat was voor mij reden (samen met de constante uitslag op haar billen en plasser) om te proberen haar s'nachts zindelijk te maken. De eerste nachten maakten we haar ongeveer om 24 uur wakker om te plassen. Ook kreeg zij na het eten geen drinken meer. Dit ging goed. Toen na een paar nachten toen ik haar ging halen om te plassen, gaf ze aan dat ze niet hoefde en was ze droog de volgende ochtend of riep ze s'nachts als ze wel moest plassen. Vannacht werd ik om 5 uur wakker en ging ik kijken in de badkamer en daar zat mijn grote meid! Zelf was ze naar de wc gegaan! Echt ik was zo ontzettend trots! Ze zei "ik heb mama niet geroept!" hihi lief he?  Dus zo is het bij ons gegaan. Het zal best nog wel eens fout gaan maar we zijn een aardig eind op weg zo.

Oh ja wel belangrijk is dat voordat ze gaan slapen, je nog even heel duidelijk afspreekt dat ze wakker moeten worden als ze moeten plassen en je moeten roepen! Dan worden ze zich, ook s'nachts, bewust dat ze moeten plassen.

Nou lang verhaal maar hopelijk hebben jullie er wat aan...

Succes,
Groetjes, wendy (mv Donna 3 jaar en Mika 1 jaar)
 
hallo allemaal

mijn zoontje wordt eind december 3 en is nu 5 maanden overdag en 1 maand s'nacht droog. ik heb bij hem gewoon zijn luier af gelaten. en ik heb onder zijn overtrek een vuilniszag en daar overheen een handdoek gelegt. de eerste paar dagen heb ik hem om 11.00; om 03.00 3n om 6.00 uur wakker gemaakt om te plassen. ik heb zijn potje in zijn kamer gezet. en elke keer tegen hem gezegt dat mama nu weg gaat maar straks terug komt om weer te plassen. en als hij oet plassen dat hij mij moet roepen. tuurlijk ging het de eerste paar nachten niet goed. maar gewoon doorzetten. en het is gelukt. dat met de onderbroek onder de luier heeft bij hem alleen overdag geholpen en niet s'nachts. hij vond heyt vies als zijn bed nat werd. ook heeft hij vaak slapend op zijn potje gezeten hoor!! en ook huilend maar als ik zei eerst plassen en daarna mag je je bed weer in. ging het goed. wat ook werkte was: ik heb onderbroeken gekocht met tijgetje erop waar hij helemaal gek van is. en dan zei ik dat hij tijgetje niet nat moht maken want dat vond tijgetje niet leuk en het heeft gewerkt!!
ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! en veel succes!!!
 
Heel herkenbaar allemaal. Mijn dochter van 3 1/2 is ook nog steeds niet zindelijk 's nachts. Terwijl ze al ruime een jaar overdag zindelijk is.
Ze heeft dan wel een luierbroekje aan, zodat ze zelf naar de wc kan als ze moet. Ook maken we haar 's avonds een keertje wakker en dan plast ze 9 van de 10 keer ook. Maar 's ochtends toch weer een natte luier. We hebben het ook al een paar keer geprobeerd met een zeiltje op bed en zonder luier, maar ook weer zonder succes. Gewoon doorzetten daarmee klinkt mij heel logisch, maar met mijn 8 maanden zwangere buik zo'n slap poppetje uit bed halen en haar bed verschonen als het WEER nat is.... (of laat je dan je kind gewoon de hele nacht in een nat bed?)
Ik loop nu zelf met het idee om iets van katoenen luiers te gaan gebruiken ipv wegwerp, misschien dat ze het natte gevoel dan toch vervelend gaat vinden. Maar wat ik tot nu toe kon vinden op internet zijn katoenen luiers die uit verschillende onderdelen bestaan, dan kan ze weer niet zelfstandig naar de wc.
 
Hallo,

Vanmorgen ben ik met mijn dochter naar het consultatie bureau geweest. De laatste keer, want volgende maand wordt ze 4. Daar heb ik natuurlijk gevraagd of het erg is dat ze nog niet zindelijk is 's nachts. Zij zeggen dat 20 % pas zindelijk is rond hun 5e jaar en voor hun 7e wordt er niks mee gedaan.
Op zich wel een geruststelling, maar toch blijf ik het wel af en toe proberen, als ze het zelf wil. Zelf heb ik lang in bed geplast en vond dit erg vervelend. Ze zeiden wel dat het enigzins erfelijk kan zijn.
We wachten af, ze moet het tovh echt ook zelf willen.

Groeten Manon
 
Terug
Bovenaan