Zindelijkheidstraining wie kan mij helpen?

Het onderwerp zal al wel vaker aan de orde geweest zijn, maar toen was mijn dochter nog niet zo oud.
nu heb ik een aantal vragen kunnen jullie mij vertellen hoe jullie dat gedaan hebben.
Mijn dochter is nu 2 jaar en 2 maanden wat zijn dan de tekenen dat je kunt beginnen?
Zij zegt als ze geplast heeft poept gedaan!!!
En ze zegt ook vaak op een dag bah luier vies luier uit.
Ik zet er paar keer op een potje en gisteravond zat er een plasje in, maar vandaag tot nu toe niks.
Ik hoor wel voorbij komen op vaste tijden ik doe het dan als ze een beker drinken op heeft.Wat zijn eigenlijk de tijden dat ik haar op een potje kan zetten.
En ik hoor ook wel belonen met een sticker vel hoe hebben jullie dit dan aan gepakt.

Beetje een hoop vragen, maar het is mij niet duidelijk hoe ik nu goed moet beginnen lieten jullie gelijk de hele dag luier uit zodat ze merkt als ze plast.Ik hoop dat iemand het mij kan uitleggen.

Groetjes Willy

Een sticker beloven als ze op het potje of de wc heeft geplast. Dan mag ze een sticker op een blad papier plakken, eventueel na een aantal stickers een cadeautje.
En natuurlijk hard juichen als het lukt, zingen, jubbelen, hoera roepen enz.
Gelijk als ze wakker wordt op de wc zetten, voor en na een eventueel middagslaapje op de wc zetten. En bijv. een kwartier nadat ze een beker drinken op heeft. Als ze er aan toe is lukt het. Ik geef Renske luierbroekjes aan, dat gaat makkelijker uit en weer aan, zeker niet in het begin zonder luier, dan blijf je schoonmaken!

hoi hoi

karlijn is er ineens helemaal zelf meegekomen
ze liep in haar blote kontje ( toen het zo snoeiheet was ) en ze wou op de grond plassen dus ik zei dat t op t potje moest en sindsdien is ze 100% zindelijk
ik heb er zelf verder niks aan gedaan behalve steeds hard juichen en stickertjes geven en bij 35 stickertjes mag ze een cadeautje uitzoeken ( bellenblaas oid dus echt iets kleins )

succes ermee

liefs maurilla

Hoi,

na het zindelijk worden van Tijn, en na de ervaring van het werken op een peutergroep is het voor mij duidelijk, zindelijk worden is iets magisch. Het kind moet er zelf aan toe zijn, moet zelf naar de wc, of potje, willen gaan. Sommige kinderen hebben heel lang interesse en proberen een half jaar voordat er überhaupt iets komt, een ander zegt op een dag ik wil geen luier meer aan. Bente zit hier al maanden 2 keer per dag op het potje, soms komt er wat, maar meestal niets. Ach er komt vanzelf een dag dat ze zindelijk is.

Groetjes Danielle

nicky is nu ook al een hele tijd zindelijk,zowel dag en nacht.ik had al een hele tijd een potje staan ..spelender wijs is ze er op gaan zitten.ook nicky liep in dr blote kontje..nu gaat ze alleen nog op de toilet en ze zegt het ook..meestal gaat ze zelf al heen.als ze bij mij ouders is..roept ze al..opa ,oma plassen.het komt wanneer ze er aan toe is..succes.karin

Hoi,

Ik heb ook de ervaring dat ze het echt zelf moeten willen/voelen.
Bij de jongste begint dat nu,hij heeft zelfs al 1x gepoept, maar hij heeft ook dagen dat hij liever niet op de wc wil en ik ga hem niet dwingen.
Ik zet het potje buiten neer met lekker weer en binnen gaat hij op de wc, het liefst zonder verkleiner, daar heeft hij het niet zo op!! haha

Succes Gr MJ

Terug
Bovenaan