Zindelijkheidstraining

Hoi allemaal,

Onze zoon is 2 jaar en 3 maanden en wil zelf graag zonder luier. Dat mag hij ook van ons en zelfs de gastouder werkt hieraan mee. We zijn nu 4 dagen verder en hij plast echt heel vaak in zijn broek. Hij wisselt heel erg, want gaf het net tijdens spelen in de tuin wel goed aan en haalde ook op tijd het potje.

Ik herinner hem eraan af en toe en hij gaat op vaste momenten sowieso op wc of potje. De ene keer roept hij zelf en haalt hij het potje nog net niet, maar soms reageert hij helemaal niet eens als zijn broek nat is.

Wat zal ik nu doen? Doorgaan met oefenen omdat hij geen luier wil of stoppen en over x tijd weer proberen? Ik vind een nat pak niet erg, maar twijfel wel wat nu de beste volgende stap is.

Wie heeft ervaring en tips?

Dank!
 
Echt heel vaak is trouwens wat overdreven, maar krijg mijn nericht na teruglezen niet bewerkt. Ik bedoel ermee dat hij dagen erbij heeft dat het 7x mis gaat en ook dagen dat de gastouder na 4 broeken een luierbroekje heeft aan gedaan. 
 
Hij lijkt het dus als hij zich goed concentreert erop wel te kunnen, maar lukt nog niet altijd en hij lijkt ook wat laks soms. Dan wil hij niet stoppen met spelen, maar ook perse geen luier aan. 
 
Hallo .. 

wat mijn advies is is gewoon als die zelf aangeeft zonder pamper te willen door te zetten .. 

gaat die het vervelend vinden dan weer een luier aan te doen.. 

Het is al heel knap dat die het niet meer wil en het toch probeert om het potje te halen op die leeftijd 

groetjes
 
Ja he! 
Hij wil wel perse niet op het potje poepen maar heb al aangegeven dat hij daarvoor een luier mag vragen. 
Hij plaste net expres naast het potje op de grond dus hij heeft nu toch een luier aan zonder dat ik iets gezegd heb omdat ik dit machtspelletje gelijk wilde afkappen...is hij toch nog steeds droog!!! Heeft zelfs net nog op potje geplast. Nou ben ik helemaal in de war.
 
 
 
Blijf volhouden, nu hij er zelf aan mee WIL werken! Ook al gaat het nog niet goed... het is de enige manier om het te leren :D
Succes zet m op :)
 
Terug
Bovenaan