Zindelijkheidstraining

<p>Hoi</p><p>Wij zijn bezig met zindelijkheidstraining bij onze dame van 2 jaar en 3 maanden. </p><p>Als ze in d'r blote kont loopt doet ze alles, zonder maar een druppel te lekken ? en op haar initiatief  op de wc of pot. Maar zodra ik haar alleen een legging of onderbroek aan doe dan lijkt het alsof ze geen aandrang meer voelt en plast ze het eerste beetje in d'r 'broek'. Ik moet dan de hele dag initiatief nemen dat ze gaat plassen. </p><p>Wij blijven natuurlijk door oefenen en het is ook niet erg dat ik hierdoor wat meer was heb. Maar ik vind het zo bijzonder en zou graag willen begrijpen waarom dit zo'n groot verschil maakt.</p><p>Dus mijn vraag: iemand dit meegemaakt en misschien een tip? </p><p>Ons consultatiebureau zegt alleen maar; ze is hartstikke jong, wees blij dat ze soms al op de pot plast. </p>
 
Oh ja hoor, heel herkenbaar! Onze meneer heeft zeker al wel een half jaar iedere ochtend vrolijk in zijn blote kont gelopen zonder 1 ongelukje, maar zodra de broek aan was, ho maar. Dit voorjaar (meneer was ca 2jr en 10mnd) had ik een lang weekend vrij en geen plannen om weg te gaan, dus toen heb ik hem 2 hele dagen in zijn blote kont laten rondlopen, ook zo in de tuin spelen etc (was lekker weer, dus was prima). Op de 3e dag wilde hij graag een onderbroek aan. Toen afgesproken dat hij een onderbroek aan mocht nadat hij 2x zelf naar de wc was gegaan. Sindsdien gaat het eigenlijk goed. In de beginfase hadden we een stickervel gemaakt. Voor iedere plas/poep op de wc of potje kreeg hij een sticker. Na 15stickers mocht hij een ballon uitzoeken. Toen het blad papier met stickers vol was, was dit klaar en dat was ook prima voor hem. Nu zijn we dus een paar maanden verder en krijgt hij alleen een luier voor het slapen gaan.  Succes!!
 
Hier een 2 jaar en bijna 2 maanden mannetje dat sinds een week of twee ‘zindelijk’ is, overdag dan. Hier gaat het in z’n blote bips ook goed, maar als hij een onderbroek aan heeft voel ik me ook een soort van ‘moet je plassen vraag machine’. Ik vraag het wel vaak, als hij lekker aan het spelen is of geconcentreerd is op iets gaat het anders mis. Net 2 is ook nog wel jong, hij krijgt amper z’n onderbroek zelf uit en piest met gemak over z’n eigen voeten. 
We doen niet echt aan training, het was warm op de camping en het gebeurde gewoon. Als het niet doorzet is het ook prima, bestel ik gewoon weer een doosje pampers op een grote blauwe webshop ? Maar het is dus herkenbaar en ik denk ook wel ‘normaal’ zo jong.
 
Fijn. Ja vind het ook prima als ze een luier draagt hoor. Naar het kdv krijgt ze die ook aan. Thuis vind ik het zo wel best voor nu, zeker met de hitte van afgelopen dagen. We gaan zien waar het schip strand. 
Maar geruststelling dat het dus heel normaal is eigenlijk ?
 
heel herkenbaar ons zoontje is 2 jaar en 3 maanden.. zonder broek gaat super zodra we zijn onderbroek aan doen merkt hij het begin niet stop wel meteen en roept dan vaak wel maar ook vaak genoeg dat we zeggen dat zijn broekje nat is.. wel is hij de nachten zindelijk(wel in zijn blote kont haha)
 
Terug
Bovenaan