Zindelijkheidstraining

Heej hallo,
Ik heb even een vraag en wat ervaringsverhalen nodig van ervaringsdeskundige!?
Mijn zoontje heeft zijn interesse gevonden in het potje en de afgelopen week al 6x op het potje geplast! Ook heeeeeeel erg vaak iet op het potje, maar goed! Ik ben de komende periode fulltime thuis, dus heb zoiets van doorpakken nu!
Ik heb na het lezen en horen van vele goede en positieve reacties de zondelijkheidstrainingsbox besteld, maar helaas is het topdrukte bij post nl en duurt t langer voordat ik m binnen heb... Jammer, want dan had ik wat handvatten om me aan vast te houden, want ik loop vast op een paar dingen, namelijk:
Hoelang laten jullie je kindje op t potje zitten?
Mijn zoontje wil er niet meer af als hij er eenmaal op zit en blijft er gerust 20 minuten of langer op zitten met boekjes, tablet, speeltjes en samen liedjes zingen hahaha? Nu denk ik, als hij het leuk vind, lekker laten zitten. Maar als hij perse wil blijven zitten omdat hij denkt dat hij wat moet doen, dan is het natuurlijk ook niet goed. Ik wil niet dat hij de druk voelt van het moeten!
Ik laat hem nu de hele tijd zonder luier rondlopen, blijf positief nar hem, ook al heeft hij duizend ongelukjes. Ook laat ik merken dat ik supertrots ben als hij wel heeft geplast. Zelf is hij dan ook heel trots en wil iedereen zijn plasje laten zien. We gaan het dan samen in de wc doen.
Dus wat denken jullie? Zitten laten, of toch na n x aantal minuten van t potje af halen?
 
Wij hadden een A4 papier opgehangen bij de wc, met heel veel vakjes. Na ieder plasje of poepje mocht hij een sticker uitzoeken en deze opplakken. Na x aantal stickers (eerst na 10 stickers,  later na 20 stickers) kreeg hij een ballon. Na 2 volle A4 papiertjes kreeg hij een fietsbel en toen was het klaar en meneer zindelijk :)
 
Jammer dat de post er zo lang over doet want wij hebben veel gehad aan de zindelijkheidsbox.
20 min laten zitten heeft weinig zin. Uit Mn hoofd staat er in de box dat een kind 5 minuten zi max moet blijven zitten. Ik zou dat ook niet langer stimuleren met boekjes etc.
 
[quote quote=10380035]Wij hadden een A4 papier opgehangen bij de wc, met heel veel vakjes. Na ieder plasje of poepje mocht hij een sticker uitzoeken en deze opplakken. Na x aantal stickers (eerst na 10 stickers,  later na 20 stickers) kreeg hij een ballon. Na 2 volle A4 papiertjes kreeg hij een fietsbel en toen was het klaar en meneer zindelijk :)[/quote]Bedankt voor je reactie!
Het beloneningssysteem heb ik dadelijk in de box erbij als het goed is, dus dat gaat wel goed komen denk ik! Heeft t bij jou lang geduurd?
 
[quote quote=10380110]Jammer dat de post er zo lang over doet want wij hebben veel gehad aan de zindelijkheidsbox.
20 min laten zitten heeft weinig zin. Uit Mn hoofd staat er in de box dat een kind 5 minuten zi max moet blijven zitten. Ik zou dat ook niet langer stimuleren met boekjes etc.[/quote]Ja, echt balen!! Oke, dat is een fijne tip, ik zal hem er dan niet langer op laten zitten.
Ik heb vnv besloten er even mee te stoppen en pas te beginnen als de box binnen is. Ben bang dat ie er morgen nl ook nog niet is...
Heb er wel heel veel positiefs over gehoord! Was t bij jou ook echt in een week? Lijkt me nl wel heel onwerkelijk en snel! Maar miss ook wel omdat mijn zoontje nog wel erg jong is: 2 jaar en 4 maanden. Dus ik ga er vanuit dat het langer duurt en alles wat eerder is, is natuurlijk mooi meegenomen!
 
Circa 4 dagen, toen waren er nog amper ongelukjes. Moet wel zeggen dat ik in het voorjaar tijdens een warm weekend ben begonnen. Heb toen de eerste 2 dagen meneer echt in zijn blote kont laten rondlopen, binnen&buiten, aangezien hij iedere keer het liet lopen als hij een onderbroek/broek aan had. Op dag 3 vroeg hij zelf om een onderbroek en dat ging toen best prima. 
Heb wel die dagen bewust geen programma buitenshuis geplant, zodat hij ook rustig thuis er aan kon wennen om naar de wc te gaan. 
Hij heeft nu trouwens nog steeds dat hij niet graag bij "vreemden" naar de wc gaat. Bijvoorbeeld als hij aan het spelen is bij het buurjongetje, komt hij speciaal naar huis gerend om te plassen en dan weer terug en verder spelen :)
 
Ik lees mee! Onze dochter van 2 jaar en 8 maanden is ontzettend geïnteresseerd in wc’s, potjes, onderbroeken en plassen en poepen. Maar op de wc of het potje plassen of poepen wil ze absoluut niet. Ja me haar luier om en romper aan. Welke leeftijd hadden jullie kindjes toen jullie de zindelijkheidsbox gingen gebruiken?
 
[quote quote=10381448]Ik lees mee! Onze dochter van 2 jaar en 8 maanden is ontzettend geïnteresseerd in wc’s, potjes, onderbroeken en plassen en poepen. Maar op de wc of het potje plassen of poepen wil ze absoluut niet. Ja me haar luier om en romper aan. Welke leeftijd hadden jullie kindjes toen jullie de zindelijkheidsbox gingen gebruiken?[/quote]Mijn zoontje is 2 jaar en 4 maanden. In het begin dacht ik, waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen!! Echter gisteren leek er toch wat bij hem te vallen, het zogeheten kwartje.
Vandaag dag 5, dus ik ben benieuwd! Ben wel erg te spreken over de box! Al denk ik dat mijnzoontje een paar daagjes langer nodig heeft dan een week.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan