Zindelijkheidstraining

<p>Goedemorgen!</p><p>Mijn dochter van ruim 21 maanden wil geen luier meer aan.</p><p>Vandaag is het de 5e dag  dat ze op het potje plast en poept. </p><p>De eerste 2 dagen had ze niks aan (blote billen methode). En vanaf dag 3 een onderbroekje. </p><p>Ze geeft meerdere keren per dag zelf aan dat ze moet plassen en is gisteren voor het eerst zelf naar het potje gelopen en haar behoefte gedaan. Super knap!</p><p>Toch voel ik me onzeker. Is de niet te jong?</p><p>Ik lees dat kinderen vanaf 1.5 jaar zindelijk kunnen worden. Maar kort hun plas op kunnen houden. Op het einde van de dag heeft ze nog wel eens een ongelukje. </p><p> </p><p>Heeft er iemand ervaring met zindelijk worden voor 2 jaar?  Hoe ging het buiten huis? Er is niet altijd meteen een toilet. Hoe lang duurde het voordat hij/zij zindelijk was?</p><p>Ze kan nog niet zelf haar kleding naar beneden doen.</p><p> </p>
 
Wat knap! Hopelijk blijft het zo.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in het land waar ik woon, vinden mensen dat kinderen met 2 jaar zindelijk moeten zijn. Ook omdat ze luiers te duur vinden. Dus hier worden alle kinderen tussen 1,5 en 2 jaar zindelijk gemaakt en het lijkt bij de meeste kinderen prima te werken. Dus het lijkt te kunnen. Succes! 
 
Wauw! Dat is onwijs knap van je dochter! Je hebt het goed aangepakt. Blijkbaar was ze er al helemaal klaar voor. Wees niet onzeker. Je volgt je dochter in haar tempo. En dat maakt je een goede moeder. Het ene kind is nou eenmaal sneller dan de andere. Mijn oudste van 3.5 jaar is sinds een paar maanden plas zindelijk maar poepen is nog spannend. Dus zo nu en dan nog een ongelukje. Ik heb het vorige zomer ook geprobeerd, geen luier aan gedaan. Maar hij was er nog niet klaar voor. Plaste te pas en te pas zonder dat het hem ook iets interesseerde.