Zindelijkheidstraining

Hallo,

Ik wil binnenkort gaan beginnen met zindelijkheidstraining bij mijn dochtertje, nu 2 jaar 2 en 2 maanden. Ze is er zelf heel erg mee bezig en heb binnenkort de handen vrij om hiermee aan de slag te gaan. Hebben jullie handige tips en tricks? Ik heb de zindelijkheidsbox gekocht waar al heel veel tips in staan. Maar alle tips zijn welkom. Voor overdag maar ook voor de nacht :)
Heb er zelf ook zin in om mee aan de slag te gaan.
 
Hoi, Wat leuk! Mijn zoontje is even oud en gaat al heel goed op het potje/wc.
Wat wij doen, is er echt een gezellig momentje van maken. Liedjes zingen/boekje lezen. High five als hij Wat gedaan heeft, en als hij niks doet een compliment dat hij zo goed op het potje/wc gezeten heeft. Verder lekker in haar onderbroek laten lopen met sokken/sloffen aan.
Succes!!
 
Mijn ervaring is dat de nacht vanzelf komt. Laat haar eerst overdag zindelijk worden en snachts nog een luier aan. Mijn dochtertje was met 1.5 jaar overdag zindelijk en ongeveer een jaar later snachts. Aan de nacht heb ik nooit wat gedaan. Ze wilde ineens zelf geen luier meer aan en ze bleef droog.

Sommigen zetten hun kindje nog op de wc als ze zelf naar bed gaan, maar dat hielp hier niet. Dan was ze te moe en sliep verder op de wc. In het begin nog wel eens midden in de nacht een ongelukje, maar al vrij snel werd ze er wel wakker voor. Mocht je haar wel snachts zonder luier willen laten slapen, leg dan onder dr hoeslaken van de matras bescherming matjes. Stuk makkelijker als je dan snachts een bed moet verschonen.

Maar begin met overdag en blijf positief ook als ze in het begin veel ongelukjes heeft. In d'r onderbroek laten lopen de hele dag als je thuis bent, in het begin moet je er soms snel bij zijn en dan is t makkelijker als er alleen een onderbroek uit hoeft.

Succes!
 
Die van mij is even oud en nu 3 weken zonder luier. Hij ging te pas en te onpas ergens even stil staan. "Oh, wacht mama, even een plasje doen in mijn luier".
Haha, uit ermee. Dacht ik.
Zo gezegd, zo gedaan. Die van mij heeft een hekel aan natte kleren, zo erg dat hij niet het zwembad in wil met zijn zwembroek aan ?Dus dat heeft vast geholpen. 
Twee natte broeken, dat was het. Maar de nacht en het middag dutje doen wij ook met luier. Ook voor onszelf. Ik wil gewoon even dat momentje / de nacht voor mezelf. Dat komt wel, ben ik van overtuigd.
Ben heel benieuwd naar je ervaring.
Ik zou zeggen, gewoon doen. Je kindje positief stimuleren. Kijken wat er van komt.
 
Ik lees ook even mee. Hier een zoontje van dezelfde leeftijd. Toont sinds kort ook enige interesse, dus misschien dat ik er binnenkort mee begin
 
Hier ook 1,5 week bezig met zindelijkheidstraining. Het gaat wonderbaarlijk goed. Mijn dochter (2,5jaar) loopt als we thuis zijn vaak in haar onderbroek rond, die kan ze makkelijk en snel zelf uitdoen. Voor iedere keer plassen/poepen op het potje krijgt ze een sticker. Bij een vol stickervel mag ze een klein cadeautje uitzoeken. Tijdens slapen houden we de luier nog aan, alles stap voor stap!
 
Hoi, mijn zoontje is 24 maanden en gaat sinds vorige winter (14 maanden) af en toe op het potje. Hij vindt het wel interessant, zeker als wij naar het toilet gaan of als op de opvang de andere kindjes gaan. Soms geeft hij het aan dat hij moet gaan poepen maar zijn we net te laat. Verder houden we het laagdrempelig en dwing niks. Vaak zegt hij nee wanneer ik vraag of ik het potje moet pakken.

Nu vraag ik me af of zo'n box echt helpt en wat de meerwaarde is? Ik heb straks kerstvakantie en wil ook wat meer tijd eraan besteden (onderbroek aan en potje in de woonkamer).
 
Terug
Bovenaan