zindelijkheidstrainingen

Hoi,
Ik had een oproep geplaatst en de meningen zijn over t algemeen wel hetzelfde!Het is wel duidelijk dat ik volgens jullie niet moet 'dwingen'. De reden dat ik haar graag zindelijk wil hebben is natuurlijk t geld. Misschien voor de meeste van jullie een stom excus, maar voor mij niet!Ik vind t allemaal heel erg duur en t zou een hoop schelen. Mijn dochtertje krijgt van luieren van 'eigen merk' ontzettende uitslag, dus ik koop voor haar echte pampers. En naar mijn mening zijn die luiers ook een luxe, ze zitten lekker en ze voelt haast niks!Ik denk wel dat 3 jaar een normale leeftijd is om zindelijk te worden, maar goed, als zij niet wilt. Ik zal haar zelf de keuze geven. Ze mag op de wc plassen, maar ook in haar luier. Ik wil haar ook helemaal niks dwingen, maar t zou zo makkelijk zijn! Misschien gaat t in de zomer wat makkelijker.......?!
Bedankt voor alle reacties.
Groetjes Ruby

Bij de Dirk vd Broek zijn de Pampers net zo duur als bv het eigen merk van C1000, dus wij kopen ze daar.
Mijn beide kindjes zijn overdag zindelijk geworden in de zomer, lekker bloot laten lopen en toen ging het bijna vanzelf.
Succes.
Michelle.

Natuurlijk kosten luiers geld, maar dit weet je toch ook van te voren? Een kind geeft uit zichzelf wel aan wanneer het eraan toe is op het potje te plassen of op de wc. Wanneer je er geen nadruk op legt, zul je zien dat het vanzelf komt. Het is inderdaad in de zomer iets makkelijk, omdat je ze dan eventueel in de blote billen kunt laten lopen in de tuin.
Succes

Ik wil graag nog even reageren op de reactie van 'anoniem'. Ten eerste bedankt voor de reactie. De eerste regel van jouw reactie vond ik alleen nogal hard overkomen("je weet toch van tevoren dat de luiers duur zijn,.."). Ik was 20 toen in ongepland zwanger raakte. Ik heb heel bewust gekozen voor mijn kindje, maar dat betekent niet dat ik een hoop geld te besteden heb! Ik ben een alleenstaande moeder (vader heeft t af laten weten)en werk 2,5 dag als lerares.Het is dus elke maand elke cent omdraaien. Als mijn dochtertje uit de luiers zou zijn, zou dat gewoon een hoop geld schelen! Voordat je zo reageert, zou je ook de achtergrond moet weten, vind ik. Nu komt t nogal vervelend over.

hoi,
Ik kan me voorstellen dat je het liefst je dochter snel zindelijk hebt maar dat werkt niet zomaar.
Een kind kan pas zindelijk worden als er controle is over de sluitspier dat is de eerste stap.
Je kan haar niet dwingen om zindelijk te worden hoe meer je aandringt hoe moeilijker het gaat.

Wat je zou kunnen doen is er een ritueel van maken. Gewoon beginnen met een potje in de kamer zetten. Dan kan ze er wat mee spelen en er naar kijken. Misschien wat zitten met kleren aan.
Daarna is de stap met verschonen er even op zitten en dat bij iedere verschoning doen.
ZO komt er een ritueel in en word het gewoon.

Veel kinderen vind het moeilijk om te poepen en plassen (vooral poepen) op een potje of op de wc. Daarom is het belangrijk dat het een gewoonte gaat worden en dat het potje niet eng meer is.

Achter dat eng vinden zitten heel veel thorieen waarschijnlijk is dat wel te vinden op internet.

Ook kan je het potje op de wc zetten of bij de wc en dan samen plassen. Het komt er er eigelijk op neer dat je veel oefent en consequent bent met het gebruik van het potje.

Geeft je dochtertje wel aan dat ze moet plassen of poepen of als ze het gedaan heeft?

Succes en groetjes.
PS het is niet belerend bedoeld maar als info dat het niet zomaar zindelijk maken van een kind is maar dat een kind dat zelf moet kunnen.

Groetjes

Hoi allemaal,

Toch heb ik mijn dochters gewoon zonder luier laten lopen. Mijn jongste ( bijna 20 maanden) is nu heel hard aan het werken om zindelijk te worden. Op een gegeven moment had ik het punt bereikt, dat het genoeg was. Tuurlijk kan je nog niet verwachten dat ze ook zindelijk is als je ergens naartoe gaat met haar, maar toch doet ze dat heel goed. De "ongelukjes" gebeuren thuis.

Als je je kind niet laat voelen dat het vervelend is om een natte broek te krijgen leren ze het nooit is mijn ervaring, en mijn andere dochters waren (dag en nacht)zindelijk voor dat ze 3 waren.

Heel aktief er mee bezig zijn is ook een hele goede methode. Voor het naar buiten gaan even plassen, en voor het eten, slapen, enz.....

Buiten het gemak van een zindelijk kind, vond ik het ook gewoon te duur..... Inmiddels heb ik mijn vierde kind gekregen, en twee kids in de luiers vond ik te veel van het goede...

succes met wat je ook probeert...
Liefs Lin

Wie geeft mij tips over een tweetal zaken. Mijn zoontje wordt binnenkort 2,5 jaar. Hij heeft tot noch toe geen interesse in het op potje zitten. Hoe krijg ik hem zo ver dat hij dat wel gaat doen ?

Verder heb ik een slechte warme eter. Mijn zoontje eet sinds hij 2 is geworden alleen maar vlees en vis. De groente, aardappelen, ja zelfs de frietjes laat hij links liggen.
Wie geeft tips ?

Hoi, mijn zoontje kreeg ik op het potje niet zindelijk. We kochten een wc-trainer (wc-zitting-verkleiner met een trapje van twee treden met handvaten eraan) en de volgende dag (echt waar, ik geloofde het zelf ook niet) was hij zindelijk, met af en toe een ongelukje en in het begin wel regelmatig adviseren naar de wc te gaan.

Terug
Bovenaan