zindelijksheidstraining

Hoi meiden,

Hoe pakken jullie dit aan? Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik dit het beste kan doen. Er was een tijdje geleden een tijd dat Maaike steeds ook op de wc of het potje wilde als ik naar de wc moest maar dat is nu ook weer over.
Ik weet dat het nog niet nodig is maar dacht misschien dat we in de vakantie vast kunnen proberen dan zijn we er tenslotte zelf de hele dag en is ze niet bij oma of het KDV.

Graag wat tips.

Groetjes
Inge

Hey Inge,

Toevallig is mijn buuv ook enorm bezig met potjestraining hihi.
Ik heb gisteren bij DA een meeneemtoiletbril voor haar gekocht, met die popjes van DA erop, heeft ze altijd een verkleiner bij de hand als ze weg is of voor op vakantie.
Ik kwam op de Difrax site ook een boekje tegen het heet "Het droge broekenboek"
je kunt het ook gratis downloaden;
http://www.difrax.com/nl/service/boeken/droge-broeken-boek
Maar dan mis je wel de gadgets uit het boek zoals beloningstickers e.d.
Wilde vandaag ook voor Kyan iig een potje in huis halen, want door het buurmeisje vind hij het ook al interessant! Voor hem is het nog wel erg vroeg 20.5 maand hihi!
Maar als ik verschillende berichten op internet lees, waren de kids vroeger al vóór hun tweede zindelijk!
Dus het zou op zich moeten kunnen, mag wel opschieten dan! Nog 3.5 maand haha!
Succes ermee!
Groetjes Sas

Hoi Inge,

Ik heb met Eva gewacht totdat ze zelf aangaf dat ze eraan toe was. Ze was toen 2,5 jaar. Ze was binnen 14 dagen helemaal zindelijk en de ongelukjes waren op 2 handen te tellen.
Mijn 'mening' is altijd dat een kindje zindelijk wordt en dat je ze niet zindelijk maakt.
Pas toen Eva doorhad wat er daarbeneden allemaal gebeurde, had het zin om er wat mee te gaan doen.

Bas vindt de pot en de WC ook reuze interessant. Vooral als wij er op zitten (hihi de WC dan natuurlijk). Hij zit er ook wel eens op, maar tot op heden nog geen plasje.....
Ze zeggen dat jongetjes over het algemeen wat later zijn. We wachten het wel af.....

Groetjes, Karin

Oh ja, het is zo dat we 'vroeger' bijna allemaal met 2 jaar zindelijk waren, maar ik denk dat dat vooral kwam door de katoenen luiers! Vreselijk lijkt het me om met zo'n natte lap rond je billen te lopen. Daar hebben ze met Pampers natuurlijk geen last van!

Ben het helemaal met je eens Karin, ze geven zelf wel aan wanneer ze eraan toe zijn. Veerle geeft soms aan dat ze op het potje wil, maar dan gebeurt er niks. Ik heb zoiets het komt allemaal vanzelf............ ze vindt het wel erg interessant.

Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan