Zinderlijk

<p>Hallo,</p><p>wie heeft er tips....ik heb een zoontje van 3,5 en al enige tijd bezig met zindelijk maar het wilt maar niet lukken.</p><p>meneertje is errug gehecht aan zijn luier wilt ook niet op potje of op toilet.</p><p>als ik zijn luier uitdoet dan begint gelijk zijn grote verdriet,schreeuwen,overstuur hij wilt alleen zijn luier aan.</p><p>zijn er moeders die deze situatie ook hebben meegemaakt....moet je doorgaan terwijl je kind overstuur,boos,bang is....</p><p>petra</p>
 
Mijn dochter had dit ook een beetje, ze was toen 2.5. Bij haar merkte we dat ze het vervelend vond zonder luier, omdat ze dan bang was dat ze zomaar zou plassen omdat ze wist dat ze het nog niet onder controle had.
Bij 2 jaar en 10 maanden gaf ze ineens aan dat ze moest plassen toen ze in bad zat.
Toen wist ze dat ze het kon, en wilde ze een onderbroekje aan. Uiteraard met de eerste weken nog de nodige ongelukjes, maar na 3 weken ging het helemaal goed.
 
Dus het kan zijn dat hij idd bang is, omdat hij door heeft dat hij het nog niet onder controle heeft.
Ik zou in eerste instantie zeggen, geef hem de tijd om het te doen als hij er klaar voor is.
Maar ik snap ook dat je het erg graag wil (ook voor hem) omdat hij al 3.5 is.
 
Terug
Bovenaan