zinderlijkheidstraining-help!!

oke, nog 2 weken en we gaan echt beginnen met de zindelijkheidstraining...maar hoe doe je dat?????? De hele dag op het potje zetten? haha

tips heel graag!!!!!!!!!!!!

gr
Marielle mv Noa en Delia

ik vind het heel simpel. Ik heb geen idee of ze er zelf al mee bezig is, maar Als je dochter er nog niet mee bezig is ben ik van mening dat het trainen van zindelijk worden niet zal lukken! en er dus niet mee beginnen! ze moeten het zelf snappen/willen en er "klaar"voor zijn!
Maar dit is mijn mening!

Ben benieuwd hoe andere mama's erover denken...

Liefs Lonneke

Vanmiddag wou ze zelf de luier uit en toen heeft ze eerst in haar onderbroek geplast(kwam ze ook meteen zeggen)  en toen 2x op het potje!! Dus ik denk dat ze er wel aan toe is maar wij moeten er ook aan toe zijn haha

Als ik het zo hoor is ze er idd wel aan toe. Wat wij gedaan hebben is bij elke reguliere luierwisseling hem op het potje gezet en steeds vaker bleef hij tussendoor droog. Maar zonder luier zag ik echt nog niet zitten. Ik had zelf het idee dat ik met echte zinnelijkheidstraining zou beginnen als hij drie werd (26 juli). Maar op het KDV zeiden ze dat hij er wel aan toe was om ermee te beginnen. Dus zonder luier naar KDV, veel schone kleren mee en consquent op potje / wc zetten. Ik heb een paar weken meer moeten wassen maar nu heeft hij het dus goed door. Ik ben wel zoveel mogelijk consquent geweest en thuis ook geen luier. In het begin wel als we bijv boodschappen gingen doen maar daar ben ik nu dus ook mee gestopt.

Veel succes in elk geval.

Annemieke

Ook ik ben van mening dat je kindje er zelf aan toe moet zijn, anders heeft het alleen een omgekeerd effect.
Wij hebben het potje in de kamer gezet en de wcbril verkleiner op de wc gelegd. Wel eerst een luierbroekje aangedaan om te zien of hij het echt wel wilde maar na een paar uurtjes was die bij ons ook uit. Telkens je kindje even op de wc of pot zetten, na het eten, na het drinken, voor het spelen, na het spelen/tijdens het spelen. En absoluut niet boos worden, want ongelukjes gebeuren nu eenmaal...

Heel veel succes en hopelijk is je kindje snel zindelijk...

Groetjes

ppfff ik heb er ook moeite mee hoor, ben vooral bang er te laat mee te beginnen maar wil ook absoluut niet te  vroeg want wil geen kind met problemen. Ivar kan plassen en poepen op het potje, maar heeft er gewoon geen zin in. Ik vraag het geregeld en dan wil hij niet (hij gaat niet standaard want dan wordt krijsen), maar vaak als we gaan douchen dan wil hij zelf en doet ook meestal wat. Ik wacht het nog even af, ik heb nu helaas geen tuin meer want dat is natuurlijk het makkelijkst!

Liefs Jenneke

Terug
Bovenaan