zink tabletjes

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Laatst las ik ergens dat zink goed is voor de kwaliteit van de zaadcellen. Nu had ik het idee om mijn man tabletjes zink te gaan geven, omdat de kwaliteit van zijn zaadcellen wel goed was maar niet optimaal. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee??

Groetjes Sp.

Hoi,
Nee sorry geen ervaring mee. Hoop dat je nog het antwoord krijgt dat je zoekt.

Liefs Leah

Zink
Zink verbetert het lichaamseigen afweersysteem, smaakwaarneming, wondheling en de productie van sperma.
Zink is een essentieel onderdeel van vele enzymen dat voorkomt in vlees, vis, kip, volkorenbrood, en aardappels en maakt deel uit van het belangrijke antioxydatieve enzym SOD, dat beschermt tegen radicalen. Het is essentieel voor het lichaamseigen afweersysteem, smaakwaarneming en de werking van insuline en vitamine A. Ook is zink direct betrokken bij groei, wondheling en de productie van sperma.
Zinkuitscheiding is verhoogd bij diabetes, intensief sporten en bij operatieve ingrepen. Suikerrijke diëten (zoals bij sporten) kunnen de opname van zink eveneens verslechteren. Tekorten kunnen leiden tot een afname van de testoteron-productie, huid- en slijmvliesafwijkingen, moeheid, impotentie en witte vlekjes op de vingernagels.
Zink is geschikt voor:

diabetici;
sporters;
individuen die een operatieve ingreep hebben ondergaan.
Werking
Zink verbetert het lichaamseigen afweersysteem, smaakwaarneming, wondheling en de productie van sperma.

geen overduidelijk bewijs maar toch iets!
groetjes esther.

dit is ook wel een goed stukje,

Kun je de vruchtbaarheid bij mannen verhogen met vitaminen?
“Als we het hebben over de vruchtbaarheid van mannen bedoelen we onder andere de schade die eventueel wordt aangebracht aan de zaacellen. Er zijn inderdaad onderzoeken waaruit blijkt dat antioxidanten de schade beperken die vrije radicalen aan sperma toebrengen. Tot deze antioxidanten behoren vitamine C, bèta-caroteen, vitamine E en selenium. Ook het mineraal zink verhoogt de vruchtbaarheid omdat deze stof is betrokken bij de rijping van het sperma. Ik raad aan om vooral veel verse groente en fruit te eten (rijke bronnen van antioxidanten) en een multipreparaat te nemen dat ook mineralen als zink bevat."

gewoon googelen op `zink sperma` en je krijgt een hoop info!!

groetjes esther

Hoi Esther23,

Jeetje wat een goede info die jij me geeft zeg, dat ik daar zelf niet op ben gekomen om even te googelen! Hartstikke bedankt!

Groetjes Sp.

Terug
Bovenaan