Zink, Vitamine C en Foliumzuur

Hoi meiden,

Mijn nieuwe gyn. raadde aan dat mij man wat extra foliumzuur, vitamine C maar vooral zink moet gaan slikken om zijn zaadkwaliteit te verbeteren. Ze zei erbij dat zij het als arts officieel niet mag adviseren omdat het nooit is bewezen in de boeken maar dat ze er wel hele goede ervaringen mee heeft.

Nu is mijn vraag hebben jullie mannen dit advies ook gekregen en welke zink tabletten slikken ze dan en hoeveel gram??? We vinden het namelijk lastig om de hoeveelheid te bepalen en ik spreek de gyn. voorlopig niet en ze mag er officieel toch geen uitspraken over doen.

Wie heeft er een advies voor ons!?

Liefs Inge

Hoi Inge,

Dat heb ik ook een aantal dagen geleden ergens gelezen! Ik ben van plan dat als ik woensdag ongi wordt mijn man ook extra Zink te laten slikken. Hij neemt nu al een tijdje multivitaminen (totaal30) en daar zit ook zink en foliumzuur in. hij begon net voor zijn 2e zaadtest en rara van 52% bewegende zaadcellen ging hij naar 72%!!! Ik stond daar niet bij stil maar begon terug te denken en het klopt wel. Ik weet niet wat de dosering is maar je kunt gewoon van de zinkpilletjes kopen en dan is een per dag extra wel voldoende denk ik (omdat hij al multivitaminen slikt). Waar ik het had gelezen slikte die man 2 pilletjes per dag bij het ontbijt.....

Dus ik ga het ook proberen, als ik nu niet zwanger ben hhahahhaha.

Liefs CLaudy

Dames kijk eens op vita-send.nl Daar staat in dat foliumzuur, zink en L-carnitine erg goed is voor de verbetering van het mannelijk zaad.

Baat het niet dan schaad het niet he...........

Liefs Molly.

Hoi Molly en Claudy!

Bedankt voor jullie info!!! Ik ga meteen morgen even wat inslaan.
Mijn man slikt al datitamon Femnatal (ja echt waar!). Dit is in eerste instantie niet bedoeld voor mannen natuurlijk maar iemand van het zwangerforum had het aangeraden gekregen van haar gyn. omdat er extra foliumzuur in zit. Zij hadden er veel baad bij gehad!

liefs inge

Hoi Inge,mijn man is er dus in januari jl mee begonnen en toen was ik in maart zwanger(helaas miskraam)maar zoals je weet ben ik 5 maanden erna weer zwanger terwijl we ervoor ruim 2 jaar bezig waren.Ik heb het uit een blad waar het in stond.

Bij het kruidvat haal ik dus altijd van het huismerk een potje foliumzuur 120tabl en ook een ander potje van het huismerk(paars)calcium,magnesium,zink ineen.
Veel succes ermee!
Liefs
Snoop

Terug
Bovenaan