zit echt niet mee

hoi hoi

effen men hart luchten hor. jeroen is vrachtwagenchauffeur en werk veel uur denk in een week wel 60 - 80 uur ongeveer kan meer kan minder en ook nachten weg. nou is dat bedrijf al een paar keer op zen kant gegaan en nu dus weer. met als gevolg dat we deze maand van mijn salaris en vakantie geld moeten leven. dat is best naar netjes gezecht. maar het bedrijf start door en moet dus nog falliet verklaart worden. dus nu zitten we zonder zijn centen en jeroen brengt het meeste in. ik ben per 1 mei 3 dagen gaan werken en dat hebben ze ook verkeerd gedaan dus moet einde van de maand terug betalen. hoop dan wel dat we een voorschot krijgen ofzo. anders wordt het nog krapper.

het is vooral moeilijk om dingen te laten ja moet met alles denken heb ik het nodig is het zinvol dat ik het koop. maar aan de andere kant is het wel ook weer goed we vallen af. haahahhaahh.

wat ik ook moeilijk vind is dat iedereen aan het kopen is en ik moet kijken hoe we rond komen.

maar vooral voor jeroen is het lullig hij werkt erg hard en dan noppes krijgen. hij is nu wel bezig met collisiteren enz maar ja waar wil je werken in deze tijd. dus vandaag weer aan het werk gegaan. en jeroen is niet de enige hij heeft 25 man nog te betalen.

nou doei doei een sippe lucy

wat een vervelende situatie zeg! En jullie werken allebei al dus meer geld dan dit kan er op dit moment gewoon niet komen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat alles uiteindelijk weer op zn pootjes terecht komt!

En jullie gingen ook trouwen toch? of is dat door deze situatie ook opgeschoven?
Hopen dat jullie hier snel van af zijn..het is ook moeilijk om ineens te minderen met de dingen die je normaal doet en koopt maar gelukkig zijn er goedkope supermarkten die meestal wel helpen om wat minder uit te geven..
Wat ik altijd deed toen we het financieel niet zo lekker hadden was veel bij de lidl halen wat niet echt uitmaakte of het van de AH of lidl kwam..zoals boter, frisdranken, sappen, wcpapier, wasmiddel/wasverzachter, kaas, fruit en groente..het is wel even wennen natuurlijk om van supermarkt naar supermarkt te gaan om de kleine beetjes bij elkaar te krijgen met weinig geld maar ik merkte het wel in mn portemonnee.

Hopen dat jullie snel weer de routine hebben gevonden!

Angela

Hoi Lucy,

wat waardeloos allemaal zeg! Mijn vriend heeft ook in die situatie gezeten en een tijdje op zijn salaris moeten wachten. Als het bedrijf een faillissement aanvraagt, moet het UWV de salarisbetalingen overnemen. Het is verstandig, dat je vriend en zijn collega's zich zo snel mogelijk bij het UWV of CWI laten registeren als werklozen / werkzoekenden (blijf niet wachten tot de curator dat doet). Dan kan het UWV een uitkering aanvragen. Wellicht, dat ze een voorschot willen geven over het salaris, dat je vriend nog tegoed heeft van zijn werkgever?
Helaas is het bij faillissementen vaak wel zo, dat het opgespaarde vakantiegeld van de werknemers helemaal niet meer uitgebetaald wordt. Wij vonden dat zó schandalig!

Heel veel sterkte Lucy! Ik hoop, dat jullie snel weer voldoende inkomen hebben.

Groetjes, Marijon

hoi hoi meiden

dank jullie wel voor de liefe berichtjes. jeroen is nu heel hard aan het solisiteren en hoop dat er wat uit komt. want hier wil hij niet blijven voelt zich bedonderd.

als het goed is komt het cwi zaterdag op de zaak kunnen ze zich allemaal tegelijk inschrijven. anders moet hij iedereen vrij geven dus hooperlijk gaat het zo.

het bedrijf is al eens eerder over de kop gegaan en toen hadden de jongens binnen 1 week geld. nou moet eerst zien. en de overuuren dat duurde 6 a 7 maanden. dus kan nog een heel gezeur worden.

ben benieuwd hoeveel personeel hij over houd iedereen is aan het solisiteren.

nou hou jullie op de hoogte doei doei

en ja we hadden een datum waarop we wilde trouwen maar of we dat nog gaan halen geen idee.

Hi Lucy,

Goh wat balen zeg!! Hopelijk vindt Jeroen inderdaad heel snel weer iets.
Enne wat betreft dat kopen wat je schreef, dat iedereen dat kan/doet en jullie niet!!
Geloof mij maar, die kunnen het waarschijnlijk ook niet maar doen het gewoon!
Dat merk ik bij mij in de omgeving ook, wij allemaal opletten op de kleintjes en een ander doet maar! En achteraf hoor je dan dat die tot over de oren in de schulden en zo zitten..........

Heel veel succes!!

Groetjes,
Bianc.

Terug
Bovenaan