Zit er bij jullie ook al regelmaat in?

A

Anoniem

Guest
Hallo mama's,

Ben benieuwd of er bij jullie al regelmaat inzit betreft de voeding. Eline kwam gelukkig vaak om de 4 uren, maar er zit nou echt systeem in. Heerlijk. Ik heb haar 's avonds om een uur of 9, dit is dan de laatste fles en dan slaapt ze tot een uur of 4 half 5 door. En 's ochtends heb ik haar dan weer om 9 uur. Kun je tenminste heel wat uurtjes slapen. Ze krijgt 5 voedingen per 24 uur. Ze is vandaag alweer 4 weekjes.

Groetjes Trienke mama van Jelmer en Eline

Al vanaf dat de kraamzorg wel was hebben we zelf ritme in gebrachtr dat zat er met twee weken in, aangepast met 3-4 weken (vanwege van 6 naar 5 voedingen)

Hij slaapt bij ons van 10-11 tot 6-7 uur sochtends was even moeilijk soms en hebben nog steeds wel eens een "off" dagje maar verder perfect!

Hallo,

Verona heeft ook min of meer een regelmaat, maar jammer genoeg wel nog altijd met 6 flessen per 24u.   De laatste week komt ze steevast tussen 3u en 3u30, en 's morgens tussen 7 en 8.   de rest van de dag is: 11u30, 15u30, 19u en 22u30.   Soms moet ik ze wel eens wakker maken.   Heb schrik als ik haar niet wakker maak, ze weer helemaal ontregeld raakt, met elke dag andere schema's tot gevolg.
Rond 3 weken heeft ze paar dagen op 5 flessen gestaan, maar dan was ze paar nachten na elkaar wakker.
Ik hoop wel dat ze stilaan wat langere nachten begint te maken.   Bij haar oudste zus begon dat rond 6 weken en anderhalve week later sliep ze tot 7u!
Verona is nu 5 weken en 2 dagen.

Heidi

Sinds een week slaapt Vienna van een uur of 8/9 tot ongeveer 4.30. Dus op zich krijg ik tegenwoordig weer wat meer slaap. Overdag komt ze toch vaak nog om de 3 uur, het is een week goed gegaan dat ze 4 uur op een voeding ging maar toen nam de honger weer toe. IK bekijk me dat vandaag nog en anders ga ik toch weer volledig over op voeding voor hongerige babies, ik meng het nu. Overdag hebben we niet echt vaste tijden, ze krijgt eten wanneer ze zelf aangeeft dat ze honger heeft.

Hier is het nog een rommeltje. Maar bij bv babies duurt het meestal iets langer, dat komt zo rond de 6 weken. Ben benieuwd, Yasmine's grote zus sliep met 6 weken inderdaad door (van 00.00u tot 7.00u) en Yasmine is nu 6 weken.
Vannacht heeft ze erg goed geslapen, maar komt ook wel doordat ze haar eerste prikjes heeft gehad, daar werd ze erg slaperig van.
Heb wel als cadeautje de eerste bewuste  glimlachen te pakken. Vannacht begon ze na een voeding te lachen naar me (een keer of 4, dus geen stuipjes)  en ook naar papa. En vandaag heb ik er ook alweer 2 te pakken  Haar grote zus deed dit met een week of 8/9.

Miriam, mama van Aylin en Yasmine.

Pff, wat klinkt dat allemaal heerlijk! Hier nog niet veel regelmaat, even leek het er op maar sinds een paar dagen is het ver te zoeken. Jesse kwam vanacht zelfs om de 2 uur!! Nou ja, wel met regelmaat dus....

Maar ik geef ook borstvoeding, dus moet zeker nog geduld hebben. Jesse is pas 16 dagen oud.   En hij heeft nu ws spruw, dus misschien heeft t daar mee te maken.

Toch klinkt die fles errug verleidelijk. Nu moet ik hem voeden en met verschonen erbijj ben ik zo een uur kwijt. Dan hou ik tussendoor dus nog maar een uurtje slapen over, grrrr!!! Met een fles kunnen we lekker om de beurt en gaat volgens mij veel sneller.

Miriam, heerlijk zeg die eerste lach!! Ik wacht nu al vol verwachting, ik vind die lachstuipjes al zó schattig!!

Liefs, daantje

Ook wij hebben hier een prachtige regelmaat van zo'n 10 voedingen per 24 uur, Cedric wil om de 2-3 uur een voeding. Hij krijgt wel borstvoeding (lichtverteerbaar), is nog maar jong (4 weken) én heeft chronische honger (net zoals mijn andere zoontje, mijn man en ikzelf). Het is dus niet zo gek dat hij nog vaak en veel wil drinken, maar soms is het wel vermoeiend!

In de nacht komt hij meestal om de 3 uur: 24, 3, 6, 8, 10 uur is een bekend ritme van hem. Gelukkig drinkt hij wel vrij vlot en kan ik vaak na een half uurtje weer terug in bed. En op één of andere vreemde manier heb ik op het moment weinig last van het slaapgebrek. Ik zou willen dat ik de rest van mijn leven ook met zo weinig slaap toekan en me zo goed voel. Moet ik wel bij vertellen dat ik in de ochtend na de ochtendvoedingen van 9-10 uur altijd nog weer terug in bed duik. Het is dus vaak wel 12 uur in de ochtend voordat ik aan het ontbijt zit. Mijn dag is dan superkort, maar ik ben ik elk geval niet moe.

Donderdag ben ik naar het consultatiebureau geweest om Cedric even te laten wegen en daar bleek dat hij supergoed was gegroeid. Hij is nu dus 4 weken en al bijna 1.000 gr. zwaarder dan bij z'n geboorte. Het CB verzekerde me dat hij niet te snel groeit en dat het allemaal prima is. Daar doen we het dan maar mee.
Het is overigens ook niet zo dat hij maar kort drinkt, hij drinkt echt vlot door en drinkt altijd minimaal één borst leeg. Dus het is niet zo dat hij zo vaak drinkt omdat hij niet genoeg krijgt of te kort drinkt. Hij heeft gewoon veel voeding nodig en moet dus (helaas) nog vaak drinken.

Moet zeggen dat ik er wel naar uitkijk wanneer hij het met 5-6 voedingen kan doen. Ik heb het gevoel dat dat nog maaaaanden kan gaan duren...

Hoi,hoi,

Als ik die doorslaapverhalen zo lees,dan is dat wel erg lekkr.Ik geef flesvoeding en onze kleine man komt meestal om de 3uur.

04.00/4.30
8.00
11.00
14.00
17.00
20.00
23.00
Soms wil het nog wel eens verschillen met de tijden,maar ongeveer houd ie dit schema aan.Dus kan nog niet echt spreken van een vast ritme.
Ik hoop dat dit wel gaat komen,maar hij is nu pas 3weekjes.
Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes alicia

Terug
Bovenaan