Zit er even doorheen..wat duren acht weken dan nog lang.

A

Anoniem

Guest
Zit er even helemaal doorheen.. Zelfs zo dat het me nu pas voor het eerst vandaag lukt om te beginnen met typen.
Ik voel me zo beroerd.. Misselijk, gammel, zooo'n dorst, veel plassen, gespannen gevoel in buik, krampen of voorweeen of indalingsweeen weet ik het..
En dan zijn acht weken wel heel lang. Het drong vandaag weer tot me door. Mijn man zijn vakantie is namelijk maandag voorbij en dan wordt mijn wereld dus heel klein.

Lopen kan ik eigenlijk alleen nog in de straat, winkelen is er niet bij. Lekker dingen in huis opnieuw inrichten (niet zwaar tillen, inhoud van kastjesenzo) lukt me ook niet en door het gammele gevoeld durf ik eigenlijk niet goed te fietsen in mijn eentje en bij inspanning wordt dit gevoel alleen meer. Voel me gewoon even zo rot met het vooruitzicht nog 8 weken thuis te zitten (letterlijk) wat eventueel zelfs nog 10 kan worden..
Wilde mijn ei over krampen vanmorgen delen met de verloskundige maar dat lukte niet helemaal,die had voor vandaag haar eigen indeling en er was dit keer (voor het eerst) weinig ruimte voor mijn gevoel en wat me dwars zit.

Hoe krijg ik die 8 weken om..lezen is leuk hoor, maar er zijn grenzen zeg maar..
Tuurlijk ben ik blij dat we een kindje krijgen en 8 weken is dan eigenlijk niets.. Maar het voelt nu met vooruitzicht wel heel lang. Zeker vijf dagen alleen thuis. (helaas weinig vrienden en geen broers en zussen om te bezoeken)

Ik ben verder niet moe wat ook op zich niet helpt aangezien je dan overdag nog wat uurtjes kan doden met slapen.

En nu mag ik me van de vlos ook niet druk maken, maar in overleg met de gyn (waar ik ook nog kom voor groei echo) dat ik ook nog een glucose test moet doen (met het drankje dit keer) dat terwijl we begin vorige week hadden geprikt en was het prima..maar toch nog een keer binnen 14 dagen maar maakt u zich vooral geen zorgen...
Laat ik voorop stellen dat ik geen diabetis wil hebben tijdens de zwangerschap maar het zou wel fijn zijn als we weten waarom ik me zo naar en akelig voel en dat er misschien iets aan te doen is.

Maar goed.. Vandaag dus even een dikke dip hierdoor... Ergens voel ik me ook bezwaard om dit te schrijven, moet immers blij zijn met dat ik zwanger kan zijn en dat ik 'gezond' ben... Maar het voelt nu gewoon even heel zwaar..acht weken niets doen...pffff....hoe krijg ik de tijd om.

Ach wie weet helpt dit schrijven.. En anders maar niet.
En ja ik stel me ongetwijfeld enorm aan.

Hi Femmmke

Ik begrijp je wel hoor ; ).
Ik ben nu 33.4 weken en merk dat alles me ook zoveel moeite kost en dat ik bij alles wat ik doe loop te hijgen en puffen. Zelfs de simpelste dingen zijn zwaar. Heb vandaag de badkamer een grote beurt gegeven.....normaal doe ik dat ff nu ben ik er zooo lang mee bezig geweest en steeds pauze en puffen.

Ik voel me voor de rest wel goed maar merk dat alles veel zwaarder is ook het lopen enzo.

Heel veel sterkte en ik hoop dat de weken voorbij vliegen.

Groetjes

Hoi Femmmke,

Wat een herkenning om te lezen (niet dat jij er wat aan hebt!!!!)

Ik mag helemaal niets doen ben nu 30.5 weken(vanaf 26 weken al niet meer). Vandaag even het dorp ingeweest en word direct "gestraft" door dat mijn buik begint op te spelen. Eigenlijk had ik veel eerder naar huis moeten gaan, maar zag ook dat mijn manhet fijn vond even samen eruit!!!
En ik zie of hoor eigenlijk niemand(van de weinige mensen die ik nog heb), allemaal te druk met hun eigen leven...... Op momenten baal ik daar heeeeeeel erg van maar aan de andere kant ikhoef nu niet leuk, lief en aardig te doen!

Ik vind niet dat je je aansteld, al zullen er genoeg zijn die dat wel vinden maar NIETS van aantrekken!!!!!! Die weten niet hoe het voelt!!!!!
Hier kun en mag je lekker alles zeggen en ook lekker doen!!!

Weet je inmijn omgeving vonden mensen ook dat ik mij aanstelde ze durfde het niet te zeggen, maar zag de blikken en voelde ze denken. totdat ik werd opgenomen in het ziekenhuis toen zagen ze wel dat het menes was. Toen heb ik inwendig een lange neus gemaakt en mijn tong uitgestoken zo van zie je nou!!!!!!!!!!! Ik weet echt wel wat ik voel!!!!!

Nu kom ik de dag door met lezen, tv kijken en spelletje landleven op hyves......

Hoop dat het schrijven je een beetje heeft opgelucht en dat het heeft geholpen!
Zo ja volgende keer gewoon weer doen!!!!!!!

denk aan je!!!!!

Ik zit idd veel op de computer spelletjes te doen, maar nu na twee weken wordt het wel steeds minder interessant..

Nare is dat ik wel poetsdrang en alles heb maar het lukt gewoon niet..als ik wat van de grond probeer te rapen word ik al gestraft met krampen.. 1 keer gaat nog, maar vaker is niet goed.. De verloskundige zeggen alleen rustiger aan en kunnen verder helaas niets doen.
Ben nu nog een geschikt krukje aan het zoeken waar ik wel op kan zitten en dan iets lager zit bij de grond zodat ik wel in de keuken kan gaan schuiven met de inhoud van de kastjes..moet toch ruimte maken voor spruit spullen...

Ach de tijd gaat vanzelf wel om, maar ja leuk is anders.

heej meid,

Heel begrijpelijk hoor.. Ik denk dat iedereen tijdens de laatste fase van de zwangerschap wel een of meer van zulke momenten heeft.. Het kan heel goed met indalen te maken hebben.. ik had het begin van de week (al hoef ik nog maar 4 weken), heb me echt een paar dagen flink beroerd gevoeld.. voorweeen, krampen, hoofdpijn, misselijk, echt niks kunnen..
Kindje is nu ingedaald en ik voel me echt een stuk beter, heb er minder last van zeg maar.. kan ook beter liggen (en dus slapen snachts..)
Hoop dus voor je dat het met een paar dagen weer beter is.. En gewoon heeel veel hier komen!!
Sterkte!
mvtwee (sept mama)

Vervelend joh!! Herken je gevoel wel een beetje hoor... Ik heb veel afleiding door m'n zoontje en ik maak veel theedates... Maar t feit dat ik haast niks kan, veel pijn heb en nog zoooo veel moet doen frustreert me enorm.

Ik hoop voor je dat de tijd snel gaat, je je morgen weer wat zonniger voelt en dat je kleintje je niet laat wachten tot het einde..;-) sterkte!!

Nou vandaag de OGTT gehad (de suikertest met drankje dit keer) en nu maar afwachten.. Mijn man is nu voor de tweede dag aan het werk.. Ik merk dat ik uit verveling weer teveel ga doen en heb nu dus binnen 2 dagen alweer erg veel pijn enzo. Moet toch nog iets zittends bedenken..

Ik vind jou geschreven stukje lief en eerlijk. Is mss raar, maar ik wordt er ook blij van. Omdat je doet. Omdat je schrijft. Aanstellen? Nou ten eerste: dat mag ook af en toe als je zwanger bent! Ten tweede vind ik je reuze meevallen in dat stukje dat ik las .... ;) . Aanstellers zijn in mijn ogen mensen die willen zeuren en niets willen veranderen.

Liefs!

Terug
Bovenaan