zit er ff doorheen

Hoi,

Ik lees regelmatig mee en reageer zo heel af en toe en nu moet ik gewoon ff mijn verhaal kwijt, zit er nu namelijk ff helemaal doorheen...........
Ben afgelopen vrijdag bij de gyn geweest weer voor een 1e gesprekje............. wat een vreselijk mens, weer dezelfde vragen als een paar jaar terug (we hebben een paar jaar terug nl al 1 mislukte icsi poging gehad en toen bleek ik spontaan zwanger te zijn en heb nu ook een heerlijke jongen van bijna 2 1/2) en we moeten nu weer sperma onderzoek (is natuurlijk logisch) en ik moet morgen weer bloed prikken (3e dag ongi).
maar die gyn deed eigenlijk zo van jullie moeten niet zeuren jullie hebben er al een en mijn man rookt en  die moest maar meteen stoppen want dan waren al deze dure onderzoeken niet nodig (hij wil ook wel stoppen maar dat is erg moeilijk) Dus we waren al niet erg happy toen we daar vandaan kwamen en nou hoorde ik vorige week ook nog dat een collega 7 weken zwanger is en nu het afgelopen weekend hoorde ik dat een vriendin van me zwanger is (allebei van de 2e) en het is niet zo dat ik het ze niet gun maar ik wil zelf ook zo graag!!!!!!!!! en prompt ik had het gehoord van mijn vriendin en ik werd ongi (grrrrrrr)
Ik moet nu over 3 weken weer terug naar de gyn maar ga vragen of ik naar en andere mag want we willen liever niet meer bij deze want heb daar totaal geen vertrouwen in en we hebben het idee als het aan haar ligt dat we pas over een paar jaar pas weer   bezig zijn terwijl wij gewoon weten dat het spermakwaliteit gewoon niet goed is.
Sorry hoop dat jullie nog een beetje uit mijn verhaal komen maar moest het ff van me afschrijven want word hier gek van...... ik probeer blij te zijn voor iedereen maar soms lukt dat ff niet en ik weet ik mag blij zijn dat ik er tenminste een hebt want als ik jullie verhalen lees mag ik me gelukkig prijzen maar toch...... het verlangen naar een 2e is weer net zo groot.
Sorry nogmaals voor mijn "gezeur"

groeten,

Nikita

hallo nikita.
ik snap je verhaal..
het lijkt wel of er ineens een babyboom is   terwijl er nog zopveel mensen lopen die ook nog maar niet zwanger zijn.
ikke had gisteren een verjaardag en iemand was ook nog maar net zwanger.
zegt ze   o ik ben misselijk en o wat heb ik nu al een dikke buik.
dat ik denk mens houd je bek   ik zou er een moord mee plegen om ook misselijk en een dikke buik te hebben.
maar zo denk ik erover en jij   maar er zijn genoeg meiden die er net zo over denken.

wij lopen ook in de mm. maar zo bot als jou zijn we niet geholpen..  
ik rook ook en me vriend die drinkt ook een   biertje   maar daar heeft hij niks over gezegd..
ik vind persoonlijk   dat is ons leven   tuurlijk je houd er erging in   maar als je 10jaar al rookt kan je niet verwachten dat je in 1x stopt.

meid   ik wens je sterkte

liefs,

daantje

Hoi Nikita,

Ik begrijp je verlangen maar al te goed. mijn naam is linda en ben 29 jaar. op 1 januari 2002 werd mijn dochter geboren wat waren we blij wij werden zonder problemen gauw zwanger. maar nu zijn we ruim 2 jaar bezig voor de tweede en net wat jij zegt wij willen ook graag een tweede en als het niet lukt en je ziet al die zwangere mensen om je heen dan wil je ook. ik zit er nu ook doorheen ben vanacht weer ongi. geworden en het verlangen naar dat tweede kindje dat wordt alleen maar erger. ik heb gelukkig een aardige gyn. en ga nu over twee dagen met mijn tweede kuur clomid beginnen ik hoop voor je dat je gauw zwanger mag raken en vanmijzelf hoop ik dat ook en gewoon de moet erin houden.

groetjes linda

hoi Daantje en Linda,

Bedankt voor jullie snelle reactie, Ik voel me nu in ieder geval ff wat minder alleen...

Wij hadden de vorige keer echt een hele leve gyn maar'ja dat was in 2001/2002 en daarna zijn we dus niet meer geweest en deze gyn is er pas een weekje ofzo aan het werk (tenminste in dit ziekenhuis) maar ik moet toch morgen even bellen m de afspraak te verzetten dus dan vraag ik meteen of ik niet naar een ander kan.
Wij zijn bij nummertje 1 dus 3 jaar bezig geweest en nu zijn we alweer ruim anderhalf jaar bezig voor nummer 2 dus voor ons gaat het ook allemaal niet zo soepel.
Ach en met dat roken....... we zien wel mijn man rookt al zo lang maar hij heeft wel gezegd dat ie ermee wil proberen te stoppen maar'ja dat gaat dus niet zomaar.... ook al denkt die gyn van wel.
Ik zal voor jullie beide duimen dat het heel snel raak zal zijn en dat we dan ook lekker mogen gaan "klagen"over misselijk zijn etc etc.  
Dus heel veel sterkte en we moeten de moed erin houden en met elkaars steun zal dat ook gaan lukken.

groetjes,

Nikita

Ik denk dat die gyneacoloog haar persoonlijke gevoelens een beetje teveel mee laat spelen. Tuurlijk is het zo dat er hordes mensen op de wachtlijst staan die nog helemaal geen mooie zwangerschap hebben mogen ervaren en een moord doen om ook maar 1 gezond kindje te krijgen (zoals wij) maar dat betekent niet dat zij een waarde
oordeel mag geven.
Ik moet als ik heel eerlijk ben wel zeggen dat ik haar wel snap mbt het roken. Het is 1 van de belangrijkste oorzaken van onvruchtbaarheid dus stoppen is echt aan te raden.
Het vergroot echt je kansen op het zwanger worden en dat kun je ook op alle medische sites teruglezen.
Tuurlijk is het moeilijk maar als je het echt wil dan kan het. Mijn moeder heeft 20 jaar gerookt en die is gestopt van de een op de andere dag net als mijn vader die 40 jaar heeft gerookt en mijn man die toch ook zeker 10 jaar een pakje per dag wegpafte. Meissie ik weet dat het vreselijk moeilijk is maar als je straks zwanger blijkt en je moet dan stoppen dan is die stoppen met roken stress ook niet goed voor je kindje.
Maargoed nogmaals het is jouw leven en zij hoeft als arts niet zo kort door de bocht te doen.

gr.inge

hoi Inge,

denk dat je het verkeerd gelezen hebt maar ik rook dus NIET dus voor mij geen stress voor het stoppen, alleen mijn man rookt dus wel en daar had de gyn het over.
Maar zoals je al zei had de gyn niet zo mogen reageren, ze was erg onvriendelijk en dus hadden wij er geen goed gevoel over.
Enne... weet wat het is hoor want wij hebben bijna 4 jaar op nummer 1 moeten wachten, werd na 3 jaar dus spontaan zwanger, wat niemand verwachtte en nu zijn we dus alweer ruim 1 1.2 jaar bezig voor nummer 2
Wens je heel veel sterkte en weet gewoon dat jij er ook nog minimaal eentje zal krijgen.

groeten,

Nikita

Hoi Nikita,

Jeetje wat een ongelovelijke K*T zeg die gynocoloog. Ik zou als ik jou was inderdaad overstappen naar een andere gynocoloog. Ik heb een dochter van 4 en ik ben nu bijn 1,5 jaar bezig voor een 2e kindje. Het lijkt wel of het verlangen steeds groter wordt. Bij mijn dochter was het in 1 keer raak. Ik moet je zeggen dat je dan ook helemaal perplext bent hoor, ik had het toen helemaal niet zo snel verwacht. Bij mijn in de omgeving wordt ook de ene naar de andere vrouw maar zwanger.   Als ik mn dochter van school af ga halen dan zie ik alleen maar moeder met kinder wagens en zwangere vrouwen. Ach, de ene keer kan je het gewoon wat beter hebben dan de andere keer. Maar nog even terug komen op die gynocoloog. Je moet wel bij iemand zijn waar je je vertrouw bij voelt hoor. Je bespreekt immers de meeste intieme dingen met hem of haar. Ik had vorige week dinsdag mn eerste gesprek. Echt een ontzettende leuke vent. Hij had tenminste een beetje humor en daar hou ik van. (hij is trouwens ook niet echt lelijk hahaha)

Nou veel succes en hopelijk gaat je volgende gesprek beter

hoi,

Moest vandaag bloed laten prikken en ben toen meteen ff langs de balie van de gyn gelopen. Moest toch de volgende afspraak verzetten omdat mijn man dan onmogelijk mee kan. Dus nu een weekje later gezet en toen vroeg die vrouw achter de balie of het dan erg vervelend was dat we dan een andere gyn krijgen!!!!! Heb nog net geen gat in de lucht gesprongen....... dus zonder dat ik er om hoefde te vragen hebben we nu toch een ander.
Ben benieuwd hoe deze is maar slechter kan niet
Ben gelukkig weer een beetje opgelucht dat ik hier niet al te veel moeite voor heb hoeven te doen dat dat vanzelf is gegaan.

groeten,

Nikita

Terug
Bovenaan