Zit er helemaal doorheen met het kolven!

Mijn vraag is gelijk hoe ging het bij jullie eerste keer met kolven?!
Ik kolf s' morgens vroeg, Kylian drinkt aan een borst en de ander kolf ik af. Vandaag is pas de 2de dag dus kolf nog niet zoveel, variert tussen de 20 en 40 cc.
Dit is rond 6 uur rond 9 uur doe ik het nog een keer.
Heb dan dus 60 cc..
Smiddags wil ik het vaak ook doen maar hij is dan erg onrustig en niet stil te krijgen alleen als hij aan de borst mag hangen, niks werkt dan alleen dat.

Wil graag toch weer wel kolven omdat hij uit de fles moet leren drinken zodat ze hem straks op de kinderopvang de fles kunnen geven.
Ook is hij erg aanhankelijk...

Geestelijk ben ik zo moe...Dat kolven zie ik niet zitten als ik mijn mannetje er niet mee kan helpen...Ik weet dat mijn lichaam er aan moet wennen dat het meer moet aanmaken maar loopt het zo minder dat Kylian te weinig krijgt?

Wordt er gek van.....

quote: neo86 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-10-2007 19:10:15'));

Mijn vraag is gelijk hoe ging het bij jullie eerste keer met kolven?!
Ik kolf s' morgens vroeg, Kylian drinkt aan een borst en de ander kolf ik af. Vandaag is pas de 2de dag dus kolf nog niet zoveel, variert tussen de 20 en 40 cc.
Dit is rond 6 uur rond 9 uur doe ik het nog een keer.
Heb dan dus 60 cc..
Smiddags wil ik het vaak ook doen maar hij is dan erg onrustig en niet stil te krijgen alleen als hij aan de borst mag hangen, niks werkt dan alleen dat.

Wil graag toch weer wel kolven omdat hij uit de fles moet leren drinken zodat ze hem straks op de kinderopvang de fles kunnen geven.
Ook is hij erg aanhankelijk...

Geestelijk ben ik zo moe...Dat kolven zie ik niet zitten als ik mijn mannetje er niet mee kan helpen...Ik weet dat mijn lichaam er aan moet wennen dat het meer moet aanmaken maar loopt het zo minder dat Kylian te weinig krijgt?

Wordt er gek van.....

Kolven is een kunst. Je moet vooral rustig blijven anders komt er helemaal niks uit!
Je kunt inderdaad 's ochtends kolven, ga er lekker voor zitten neem een kop thee en kijk naar de kleine als je aan het kolven bent! Om je productie voor het kolven omhoog te krijgen kan je tussen twee voedingen in kolven. Na een half uur heb je weer genoeg melk. Kolf eerst de ene borst en dan 5 minuten de andere... Maar neem vooral je rust.

Je kunt ook op het borstvoedingsforum punt nl vragen over het kolven stellen. Maar rust is het beste medicijn om te kunnen kolven!!

Succes!

Hoe vaker je kolf hoe meer je het stimuleert.
Je kunt dus rustig wat vaker 5 minuutjes kolven.
Gun jezelf ook vooral de tijd om te kolven en om eraan te wennen.
Je zult zien dat je dan na circa een week een hogere productie heb. (geloof me ik kan het weten mijnk indje wil niet bij me drinken en ik kolf alleen maar.
HEt belangrijkste is echt kolf in het begin zo vaak mogelijk (desnoods kort)
en neem er dan de  tijd en de rust voor.

Terug
Bovenaan