Zit er helemaal doorheen met het kolven!

A

Anoniem

Guest
Mijn vraag is gelijk hoe ging het bij jullie eerste keer met kolven?!
Ik kolf s' morgens vroeg, Kylian drinkt aan een borst en de ander kolf ik af. Vandaag is pas de 2de dag dus kolf nog niet zoveel, variert tussen de 20 en 40 cc.
Dit is rond 6 uur rond 9 uur doe ik het nog een keer.
Heb dan dus 60 cc..
Smiddags wil ik het vaak ook doen maar hij is dan erg onrustig en niet stil te krijgen alleen als hij aan de borst mag hangen, niks werkt dan alleen dat.

Wil graag toch weer wel kolven omdat hij uit de fles moet leren drinken zodat ze hem straks op de kinderopvang de fles kunnen geven.
Ook is hij erg aanhankelijk...

Geestelijk ben ik zo moe...Dat kolven zie ik niet zitten als ik mijn mannetje er niet mee kan helpen...Ik weet dat mijn lichaam er aan moet wennen dat het meer moet aanmaken maar loopt het zo minder dat Kylian te weinig krijgt?

Wordt er gek van.....

verschillende spenen geprobeerd, hij moet niks van de fles hebben.............

Hoi,

ik weet niet hoe oud Kylian nu is? Er kan (als hij nog heel jong is) speen/tepel verwarring ontstaan dus moet je niet te vroeg beginnen met de fles. Bovendien heb ik op verschillende sites gelezen dat het niet nodig is "om te wennen" (of te oefenen) aan/met  een fles.
Ik weet ook niet of je zelf het flesje geeft? Het is namelijk zo dat je kleintje natuurlijk liever jouw borst wilt en daarom niet van jou de fles wilt, misschien dat je man of moeder het eens kan proberen. Mijn moeder heeft ook de 1e fles (bv) gegeven en dat ging goed.
Het kolven heeft ook wat tijd nodig. Ik kolf zelf 's ochtends af en omdat mijn dochter (3,5 maand) nu goed doorslaapt zijn mijn borsten goed vol 's ochtends en heb ik makkelijk 100ml (2 borsten, dit doe ik nadat mijn dochter al uit 1 borst gedronken heeft)
Nou, heel veel succes met kolven en als het echt niet lukt kun je altijd nog combineren met flesvoeding en borstvoeding, maar zolang hij nog niet naar de kinderopvang gaat zou ik lekker gewoon de borst geven.
Groetjes van Sonja

Ik kolfde om te beginnen precies tussen twee voedingen in.Dit werkte bij ons perfect geen last van honger oid.Verder heb ik zelf nog nooit een fles gegeven en nog steeds niet.Mijn dochtertje is nu 4,5 maand en krijgt nog gewoon borstvoeding met en zonder borst.Maar geef vooral niet zelf de fles.Mijn dochter heeft ook niet hoeven wennen aan de fles op deze manier ging het gelijk goed.

Voel je wel dat je een toeschietreflex hebt?
Anders kolf je alleen voormelk bij mij was dat ongeveer de hoeveelheid die jij nu kolft.Ik heb een neusspray van de huisarts gekregen en nu gaat het kolven perfect.

Succes hopelijk heb je hier wat aan.

Jessica

PS:Anders stop je even met kolven tot je weer wat beter in je vel zit en probeer je het daarna nog een keer.

Hoi,
ik heb het nog even voor je opgezocht op internet: er wordt aangeraden om pas met kolven te beginnen als je kindje 6-7 weken is en de techniek van aan de borst drinken goed onder controle heeft. Dus ik zou als ik jou was nog even wachten, bovendien zeg je dat je geestelijk moe bent dus dan zou ik sowieso even wachten want anders heeft je kindje er ook niets aan.
Misschien kun je eens kijken op deze site: www.borstvoeding.com daar staan handige tips en fabels over borstvoeding.
Succes weer, groetjes van Sonja.

Terug
Bovenaan