Zit er helemaal doorheen met het kolven!

A

Anoniem

Guest
Mijn vraag is gelijk hoe ging het bij jullie eerste keer met kolven?!
Ik kolf s' morgens vroeg, Kylian drinkt aan een borst en de ander kolf ik af. Vandaag is pas de 2de dag dus kolf nog niet zoveel, variert tussen de 20 en 40 cc.
Dit is rond 6 uur rond 9 uur doe ik het nog een keer.
Heb dan dus 60 cc..
Smiddags wil ik het vaak ook doen maar hij is dan erg onrustig en niet stil te krijgen alleen als hij aan de borst mag hangen, niks werkt dan alleen dat.

Wil graag toch weer wel kolven omdat hij uit de fles moet leren drinken zodat ze hem straks op de kinderopvang de fles kunnen geven.
Ook is hij erg aanhankelijk...

Geestelijk ben ik zo moe...Dat kolven zie ik niet zitten als ik mijn mannetje er niet mee kan helpen...Ik weet dat mijn lichaam er aan moet wennen dat het meer moet aanmaken maar loopt het zo minder dat Kylian te weinig krijgt?

Wordt er gek van.....

verschillende spenen geprobeerd, hij moet niks van de fles hebben.............
hij is 4.5 week

Hoi,

Helaas is kolven iets wat je moet leren en soms lukt het gewoon niet. De opbrengst is in het begin meestal niet zoveel. Het is een kwestie van volhouden. Schiet het nou echt niet toe kun je bij de huisarts een neusspray halen die zorgt voor een toeschietreflex. Ik kan me alleen niet meer echt herinneren hoe het heet: oxyticyne geloof ik. Via een borstvoedingsforum kun je wel aan de naam komen. Bij mij werkte dat als een tierelier. Ik heb voor de oudste 6 maanden gekolfd omdat hij de borst niet wilde en voor de jongste 10 maanden. Zonder neusspray kwam er niets en met spray kon ik het redelijk bijhouden. Soms moest er wel een kunstvoedingsfles bij. Probeer de borst waar je zoon aan gedronken heeft ook achteraf nog even leeg te kolven, vaak komt er daar ook nog wat uit.
Doop je de speen alvast in de moedermelk voor je hem in de mond van je baby doet?
Kijk eens rond op die forums voor borstvoeding, vaak kom je daar nog goed advies tegen.
Succes!

Ik moest vorige week vrijdag noodgedwongen gaan kolven - mijn zoon was toen 9 dagen - omdat mijn tepels erg veel pijn deden bij het voeden. De eerste dag was erg ontmoedigend, omdat er erg weinig uit kwam (40 of 50 cc uit 2 borsten per keer kolven). Ik kon me niet voorstellen dat ik op korte termijn veel meer zou produceren. Toch kwam er een dag later al meer uit en maandag haalde ik met gemak 90 tot 110 cc per keer kolven. Je moet er echt even voor gaan zitten en vooral ontspannen natuurlijk. En vooral in het begin is het even doorbijten.
We hadden overigens ook nog een pak kunstvoeding in huis gehaald voor het geval ik zelf niet genoeg voeding zou kunnen produceren. Daar was ik erg bang voor. Dat pak kon ik gelukkig maandag al weer terugbrengen naar de winkel, maar het was wel een geruststellende gedachte om het in huis te hebben.

hoi,

bij mijn eerste keer kolven was het ook even wennen, er kwam ook zo weinig uit.
ik heb moeten kolven de eerste dagen dat milan geboren was.
omdat mijn rechterborst niet veel uit kwam, en pijnlijk was.
vraagje, wat voor kolf gebruiken jullie /
ik heb zelf een handkolf van avent.
omdat ik ook eerst wilde weten of het allemaal we zou lukken...
maar soms hebben we bijgevoed, met flesje.
a.s vrijdag gaat milan voor de eerste keer een avond naar oppas en dan
geven ze ook een flesje met friso nr 1 erin.
ik weet eigenlijk ook niet wat normaal is wat er uit je borst zou moeten komen?
de ene keer krijgt milan heel veel binnen en verslikt ie zich een paar keer.
en de andere keer hoeft ie geen 10 min. per borst..
hij was afgelopen week 350 gram gegroeid en hij ziet er gezond uit..
is nu 4 weken oud en 3420 gram..
en hoe is dit bij jullie-

groetjes bianca

Terug
Bovenaan