Zit hij in verschillende veranderingen?

<p>Sinds een kleine week eet onze zoon van 1 jaar geen warm eten meer. Een paar hapjes en dan is hij er klaar mee. Heb ook het idee dat hij geen trek heeft. Wel eet hij zijn yoghurt. Hij heeft nog maar 2 tanden en we zien boven weer wat komen. Er zit 1 puntje en denk dat er meer komen. Daar is hij ook van uit zijn doen. Brood eet hij wel maar zit er vleeswaren op gaat het al wat minder. Hij is hangerig en slaapt wel goed. Misschien wat te lang? 'S ochtends een uur en 's middags 2 uur. En dan moet ik hem vaak ook wel wakker maken. Hij is vaak al rond half 6 a 6 uur wakker wat voorheen half 7 was. Hij is steeds meer aan het ontdekken.. loopt wat achter in zijn ontwikkeling. Kan nog niet staan maar is wel aan het proberen.</p><p>Waar wij ons het meeste zorgen nu om maken is het avond eten. Het CB heeft weleens aangegeven om geen brood dan te geven anders went hij daar aan. En snap ik ook maar hij moet toch wat eten? Als hij dat niet doet is hij 's nachts best onrustig en ' s ochtends nog vroeger wakker.</p><p>Is dit een periode die weer over gaat? En wat moeten we met zijn avond eten? </p><p>Een toch wel beetje bezorgde moeder.</p>
 
Dat hij geen warm eten eet, kan met het doorkomen van de tandjes te maken hebben. Warm eten voelt dan niet fijn. Ook daar kunnen de onrustige nachtjes van komen. Dat was hier ook altijd zo en kan best een hele tijd duren helaas! Ik denk dat hij overdag prima slaapt hoor! Lekker zo laten, hij heeft het nodig!
Niet te druk om maken, het komt wel weer!
 
Oh ja en wat je met avondeten moet. Dat waar jij je het fijnste bij voelt! Hij eer zijn toetje wel toch? Wrs omdat dat koud is en fijner voelt bij de tandjes ?
Ik bied zelf nooit wat anders aan, ze kunnen best wel wat hebben hoor! Hier al maanden een slechte eter, ondat hij lkkr aan bet peiterpuberen is haha. 

kijk waar je jezelf het fijnste bij voelt. Als jij m n boterham wilt geven, doe je dat lkkr. Het klopt wel wat het cb zegt, ze wennen heel snel ergens aan! 
 
Dank je wel KL-E 
Ja hij heeft al best lang last van zijn tanden wilt maar niet doorkomen. Maar sinds vorige week zag ik eindelijk wat en sinds dat moment moeilijk met eten. Terwijl hij altijd zo heerlijk at. 
Ben zelf ook niet zo van wat anders geven maar als die dan zo slecht eet... je moederhart is dan zo bezorgd. Wat extra yoghurt kan ook geen kwaad. En heb ook geen zin dat hij alleen maar brood eet. 
Ja dat slapen houden we er zo nog in. Hij is echt naar 3 uur het al zo zat.. Maar ja hij beweeg ook zoveel 
Voel me al weer wat geruster ?
 
Ik vind opmerkingen van het cb dat ze dan ergens aan wennen altijd zo irritant! Ik snap dat ze het zeggen, maar voor mijn gevoel loopt het echt niet zo'n enorme vaart.
Bij doorkomen tandjes voelt warm eten idd niet fijn. Verder hebben wij met ons zoontje van bijna 15 maanden ook sinds 11 maanden ongeveer op en af "gezeur" rondom warm eten. Hij eet nu vooral graag aardappel, op elke mogelijke manier, maar daar houdt het dan ongeveer wel mee op (soms ook stukje vlees of vega burger maar niet altijd). Ik bied ook in de regel niet wat anders zoals brood aan, maar soms ook wel (vooral als we bijvoorbeeld de nacht ervoor een onrustige nacht gehad hebben die volgens mij toch wel te maken had met tandjes, of als hij ziekjes is en wel graag brood maar geen warm eten eet). Is volgens mij niks mis mee, zolang je er geen gewoonte van maakt. Nu zit mijn zoontje bijv een beetje in een soort dreumes-peuter-ikwilnietwatmamageeft-fase - ja, daar probeer ik dan natuurlijk niet in mee te gaan, want dat is gewoon zin door drammen en het is niet de bedoeling dat hij aan die manier van doen went.
Weet niet of dit bij jullie misschien ook werkt, maar als wij in een tandjes/moeilijke avondeten fase zaten/zitten werkt het wel een fles melk te geven nog 's avonds. Zitten ze ook lekker vol van en dan hoef je je daar in principe ook niet druk om te maken.
 
Bedankt voor de tips. Kan er zeker wat mee. Gisteren avond was het ook een drama. Hij wilde zelfs niet eerst proberen. Paar geprobeerd maar nee. Toen heb ik hem zelf de lepel gegeven. En toen at hij zelf! Of dit het nu was geen idee. Maar blijven het proberen. Misschien was het eenmalig. Eten was in de tussentijd ook koud geworden. ? wat misschien fijner was.
 
[quote quote=10369529]Bedankt voor de tips. Kan er zeker wat mee. Gisteren avond was het ook een drama. Hij wilde zelfs niet eerst proberen. Paar geprobeerd maar nee. Toen heb ik hem zelf de lepel gegeven. En toen at hij zelf! Of dit het nu was geen idee. Maar blijven het proberen. Misschien was het eenmalig. Eten was in de tussentijd ook koud geworden. ? wat misschien fijner was.[/quote]
Oh zelf eten is hier ook soms een "oplossing"! Wel even voor lief nemen dat je daarna weer moet stofzuigen, maar ach.. Oh en hier is het ook als ik eten in een bakje/kommetje geef wil hij het niet, maar op een plat bord vaak wel (?). Geen idee wat dat nou weer is, maar prima hoor, krijg je het op een plat bord.. haha.
 
Hahahaha! Jaaaa, dit is ook wel heel herkenbaar ? Hopelijk zet het nu dan even door op deze manier ?
Haha, dat van dat kommetje zoals hierboven staat beschreven is hier ook aanwezig. Hij wil hetzelfde bord als dat wij hebben, geen kommetje oid ?
 
Terug
Bovenaan