Zit ik nu zo te suffen???? Of ik word hier te oud voor ;)

Misschien heel stom, maar ik dacht altijd dat ik een cyclus had van 23 dagen. Ik heb mijn menstruatie een dag of 4/5 en dan 21 dagen is het rustig voordat opoe weer komt.
Klopt het nou dat ik de dagen van mijn menstruatie mee moet tellen en dus dan een cyclus heb van 26 dagen????

En wanneer mag je nu praten of zwanger zijn, is dat tijdens de ovulatie of de innesteldag?

Thnx :)
 
Hoi Nephele,

Jouw cyclus is dus 26 dagen, je nieuwe cyclus begint op de eerste dag van je menstruatie en vanaf dan tel je. Dus je telt je menstruatie mee met je nieuwe cyclus.

De andere vraag begreep ik niet zo maar je praat over zwanger zijn vanaf de dag dat je positief test maar het begin van je zwangerschap is weer de eerste dag van je laatste menstruatie. Ik hoop dat het je nu een beetje duidelijk is.

Succes, groetjes Po
 
uhm, eerder 1 a 2 dagen ervoor juist. Als je het alleen doet op de dag van je eisprong kun je weleens te laat zijn, het duurt nl ook nog ff voordat het sperma bij je ei aankomt en het kan soms tot 72 uur wel blijven leven.

Groetjes Po
 
Uhm....tjemig...wat een getel..

Heb op de dag van de eisprong een mooi moment gehad met mijn ex-vriend, en 6 dagen voor de ovulatie....meer niet....

Word dan wel erg ingewikkeld...

Knuf
 
Hey!

Uhhh, begrijp ik het nou goed, wil je een kindje van je ex-vriend? Sorry dat ik het vraag hoor, je hoeft er ook geen antwoord op te geven, maar wat wil je hiermee bereiken?

Liefs Nicole
 
Cyclus is van eerste dag menstruatie tot eerste dag volgende menstruatie. Zwanger ben je in principe pas als eitje bevrucht wordt door een zaadcel. Maar aangezien bijna niemand weet wanneer dat precies is, houdt de verloskundige de eerste dag van je laatste menstruatie aan met tellen. Een zwangerschap duurt in principe 38 weken, maar weer omdat men niet weet wanneer de bevruchting precies heeft plaatsgevonden (en je wel weet wannneer de eerste dag van menstruatie was) houden ze 40 weken aan. Het moment van bevruchting ligt namelijk gemiddeld op 14 dagen na het begin van je menstruatie.
Bij een kortere of langere cyclus dan 28 dagen, past de verloskundige wel een correctie toe van die meer/minder dagen.

Lastig verhaaltje om duidelijk op te schrijven, maar ik hoop dat je het zo snapt.
 
Nicole,

Waar lees je dat ik zwanger wil raken van mijn ex?

Ik ben nu 11 weken zwanger van mijn ex, we waren 2 jaar samen en toen ik hem het nieuws vertelde dat ik zwanger was, heeft hij het hazepad genomen. Ik sta er dus alleen voor.

Maar ik blijf positief, we komen er zo ook wel :)

Gr,
Nephele
 
Terug
Bovenaan