Zit met mijn handen in het haar...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik zit nu dus echt werkelijk waar met mijn handen in het haar. Weet het even niet meer.

Vanavond heb ik een nogal vervelend,raar gesprek met mijn zwager gehad!
Zal het even uitleggen.

Vorige week ben ik gestopt met de pil, zodat ik kan ontpillen en we na de zomer kunnen beginnen voor ons eerste wondertje.
Ik was hier zooo blij mee, en uit een opwelling heb ik toen mijn schoonzusje (moeder van  een jongetje die 1,5 is) gebeld om het goeie nieuws te vertellen.

Omdat ik hier regelmatig op dit forum klets word manlief hier af en toe een beetje moe van, dus hij riep uit een grapje (zo zie ik dit in iedergeval) word er schijtziek van.
Nu had zij het er met haar man over gehad (mijn zwager dus) dat ik mijn vriend opjut dat we zwanger moeten worden, en dat ze uit mijn verhaal op kon merken dat ik het hem min of meer opdrong.
Ik had het er met haar ook over gehad dat ik al het een en ander aant opzoeken was op internet over zwanger worden, bezig was met foliumzuur en een beetje aan het nadenken was over de eventuele babykamer.

Nou vandaag dus gebeld naar mijn zwager om te vragen hoe het ging, en hij had een paar maanden geleden verteld dat de kinderwagen te koop stond, en of wij geen interesse hadden. Dus ik begon erover.. Nou dat had ik beter niet kunnen doen.
"Ja en ik krijg de indruk dat je Jordy (zo heet mijn vriend) het meer opdringt en dat hij dit zelf niet wilt, en je bent een beetje overdreven bezig met allerlei dingen opzoeken, boeken bestellen en dat je na de zomer al met de babykamer wilt beginnen is gewoon belachelijk" enz enz.. Nou ik wist niet wat ik hoorde!
Ik verdedigde mezelf ook over het feit dat we zo vroeg met de babykamer wouden beginnen, maar dat is eigenlijk omdat er veel verbouwd moet worden.

We willen graag een verlaagd plafon, kozijnen verven, nieuwe vloer erin, gipsplaten op de muur en daar komt veel tijd in te zitten, en dit waren we eigenlijk vorig jaar al van plan, alleen kwam het er steeds niet van. En mocht het niet lukken om zwanger te worden zouden we de kamer gebruiken als computer kamer,..

Ik krijg nu dus echt de indruk dat ik compleet aan het doorslaan ben en dat hun daadwerkelijk gelijk hebben, dat ik het me vriend opdring, dat ik veelste vroeg bezig ben met al die dingen en dat het gewoon een beetje ziekelijk begint te worden...

Nu is mijn vraag aan jullie dus, hoe jullie dit zien!? En of het normaal is dat ik dit zo sterk heb?!

Nou alvast heel erg bedankt, want zit op dit moment dus egt te twijfelen of ik na mijn ongi weer lekker aan de pil zal gaan en geen gezeur over kinderen meer wil horen/zien of wat dan ook.. Ben echt een beetje depri!!!!

Liefs, Maaike

Hoi Maaike,

Wat een heftig verhaal zeg.. Het is natuurlijk altijd lastig die reacties van buitenaf.. ik heb er daarom ook voor gekozen om alleen mijn beste vriendin op de hoogte te stelen van het feit dat we het willen proberen. Vooral omdat ik jong ben (22) kunnen mensen vreemd reageren omdat ze vinden dat je TE jong bent. Wat ik je aanraad is om er eens goed over te praten met je vriend. Voor je schoonzus en zwager komt het misschien opdringerig over na je vriend.. maar die weten waarschijnlijk niet hoelang je er al zelf mee bezig bent... Jou vriend maakte een grap over dat hij er schijtziek van werd... maar waarschijnlijk pakte jou schoonzus en zwager dit serieus op. Dus vraag je vriend om duidelijkheid... en laat je enthousiastme niet door andere de kop indrukken!!

Succes

groetjes karen!!

Maaike, er is maar 1 ding belangrijk in dit verhaal. Hoe staan jij EN je vriend hier tegenover, als jullie je er beiden goed bij voelen, zou ik mij helemaal niet druk maken. Het is absoluut niet leuk dat je zwager zo reageert, probeer anders samen met je vriend duidelijk uit te leggen aan je zwager, dat dit jullie beslissing is. Praat er goed met je mannetje over, dat is het aller belangrijkste. Andere mensen heb toch altijd wel een mening klaar, het is moeilijk, maar probeer je daar niet door te laten beinvloeden!

Kop op meid, jullie hebben een geweldig, mooie stap in jullie leven gezet!!!! Geniet er lekker van samen!

Hey Maaike,

Misschien ben je een beetje aan het doorslaan maar daar in tegen ......... als je een keer met de pil bent gestopt wil je graag zwanger raken en ga je om je heen kijken voor je a.s. baby. Ik denk dat dat een beetje vrouw eigen is. Teminsten ik deed het ook hoor!!!

Hebben jij en je vriend het er wel met z'n tweën over gehad dat jullie een kindje willen. Zo ja ......... maak je dan niet druk om je zwager en schoonzus. Hou dan een beetje afstand van hun wat het zwanger worden betreft. Zij hebben er tenslotte niets mee te maken. Het is iets van jou en je vriend toch.

Succes en groetjes Marije

quote: Karen01 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2007 23:35:08'));

Hee Karen,

Bedankt voor je reactie.
Over het algemeen vallen de reacties van buitenaf ontzettend mee, bijna iedereen is wel enthousiast, en dat, terwijl ik nog maar 20 ben.
Dat ik het tegen mijn schoonzusje verteld heb was eigenlijk meer uit een soort van opwelling, verder weet ook bijna niemand het(buitenom mijn ouders en beste vriendin).

Mijn vriend was gelijk helemaal over de zeik toen ik dat gesprek met mijn zwager had gehad, hij wou hem gelijk opbellen om te zeggen dat hij moest kappen met dit bemoeizuchtige gedrag, het ergste is nog, toen hun zwanger waren zeiden we dat ze misschien beter hadden kunnen wachten omdat ze nog een lening van rond de 20.000 euro hadden, dat was onze enigste bedenking (heel de familie had diezelfde gedachten omdat ze nooit geen geld hadden en dat ook maar vaak genoeg zeiden) en wij hebben het idee dat ze ons nu terug willen pakken van wat wij tegen hun hebben gezegd, alleen doen hun het een beetje erger, en ze blijven doorgaan want dit is niet de eerste keer!

Nou hartstikke bedankt meid voor je reactie!
Dat lucht echt even op!

Liefs, Maaike

quote: Lieve_Marieke reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2007 23:43:40'));

Hoi Marieke,
Jordy en ik hebben er samen voor gekozen om te stoppen met de pil, en omdat ik gister een beetje depri was had ik gezegd dat ik vanaf morgen weer aan de pil ga, maar dat wilt hij niet! Dus dan lijkt het mij toch dat ik niet alles bepaal! Hij wil ook dolgraag een kleintje, nu op dit moment nog niet, maar na de zomer absoluut wel!!! Dus hoe sommige mensen er nou bij komen dat ik het hem opdring? Het is geen broodje wat je even bij de bakker haalt, je moet er wel goed overna denken, en er samen voor kiezen!

Liefs, maaike

quote: x_marije_x reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-05-2007 23:47:31'));

Hey Marije,

Ik denk inderdaad ook dat het vrij normaal is dat als je éénmaal gestopt bent met de pil, dat je dingen op gaat zoeken en over de toekomst nadenkt! En wat jij inderdaad zegt, denk dat het vrouw eigen is.
Ik was alleen gister zo geschrokken of alleen ik dit heb, en of ik niet normaal ben ofzo.. Maar hoor nu gelukkig dat er meer meiden zijn die dit hebben!

Tuurlijk hebben mijn vriend en ik het er uitgebreid met z'n tweeen over gehad, tis niet niks natuurlijk en zo'n beslissing kan je niet in je eentje nemen!
Het enigste is dat ik een beetje een gevoelig typje ben, en meestal van iedereen goedkeuring wil voordat ik uberhaubt mijn zinnen ergens opzet, alhoewel dit stukken minder is geworden, maar als hun dan niks goeds als negatieve verhalen te vertellen hebben dan denk ik ook.. leuk.. En ik weet wel wat het is.. Hun hadden/hebben een lening van rond de 20.000 euro en omdat hun altijd klagen/klaagde over het feit dat ze nergens geen geld voor hebben en dat alles zo duur is, dan is het toch niet zo gek dat je als familie vraagt of het wel verstandig is en of ze een baby wel op kunnen brengen? Nou daar zijn hun nogal boos over geworden, en nu doen hun het terug, alleen op een veel hardere manier.

Liefs, Maaike

Hey meid,

Ik heb iets dergelijks meegemaakt. Wij zijn van november 2005 aan het proberen voor een klein wondertje. En mijn vriend leeft met alles ontzettend mee. Hij praat mee over alle fantasieen voor als we eindelijk zwanger zijn. En kan zo een gelukzalige lach op zijn gezicht krijgen als hij een babietje ziet. Hij wil het liever vandaag dan morgen. Maar nu ongeveer een jaar geleden was hij uitgeweest met zijn twee beste vrienden. Toen belde hij me 's avonds dronken op. Om me te vertellen hoe veel hij van me houdt, hoe graag hij een kindje wilt van mij. En dat   het hem ook heel verdrietig maakt dat het niet vanzelf gaat. Enkele uren later brengen zijn beste vrienden hem stomdronken thuis. Hij drinkt nooit alcohol, en dit avondje was een ideetje van Sam, een van zijn beste vrienden. Nadat ze mijn ventje naar de slaapkamer hadden gedragen begon Sam tegen mij te lullen. Hij was niet dronken, en begon me allerlei verwijten te maken. Dat ik mijn ventje ongelukkig maakte, en dat ik hem geen babietje mocht opdringen, want dat mijn ventje nog geen babietje wou. Toen ik vroeg waar hij dat vandaan haalde, vertelde hij mij dat mijn ventje hem dat zelf gezegd had. Niet van dat ongelukkig, dat kon hij zelf wel zien, maar wel van het babietje. Die nacht zat ik heel de nacht naast mijn ventje met een emmer, terwijl hij zijn darmen uitspuwde en bewusteloos lag, heb ik gehuild en gehuild. De volgende ochtend toen mijn vriend eindelijk bijkwam was ik een wrak. Bleek dat hij 2 jaar geleden gezegd had dat hij wel kinderen wilde, maar nog niet dadelijk. Hij is dadelijk naar zijn beste vriend gestapt, en heeft hem gezegd hoe hard hij mij gekwetst heeft met zijn gezever. En dat hij best zijn excuses kon komen aanbieden, want dat hij anders ook met hem geen kontakt meer wou hebben. Mijn ventje zei dat hij ons samen voor lief moest nemen, want dat waren we, een paar, een gelukkig paar!

Praat er eens met je vriend over, en vertel hoe je je voelt. Misschien helpt het om de lucht een beetje te zuiveren en om zekerheid te krijgen.
Alvast heel veel sterkte. Groetjes en knuffels sita

Terug
Bovenaan