zit verlof er bijna op?

Hoi, hoi,

Voor wie zit het verlof er bijna op? Hebben jullie een leuke baan om naar terug te gaan en hoeveel gaan jullie werken? (ben helemaal niets nieuwsgierig hoor!). Ik begin 2 april weer, ik heb een contract van 24 uur waarvan 1 dag in de week ouderschapsverlof. Dus ik ga voor ongeveer een jaar 2 dagen werken. Ik werk onregelmatig, dus ook avonden, nachten en weekenden. Maar ik heb een ontzettend leuke baan.

groetjes Sonja mama van Evi (6-1)

Hai,

Jep, ook mijn verlof zit er bijna op. Op 10 april wordt ik weer verwacht. Op zich heb ik wel zin om weer te gaan werken, maar ik zie er enorm tegenop om Seth achter te laten. Maargoed, daar moet ik maar even doorheen.
Ik werkte voorheen 80% en ga nu 70% werken. Dit houdt in dat ik de ene week 3 en de andere week 4 dagen werk. En als het niet bevalt wil ik naar 60%.

Groetjes Femke

Hoi,
ik werkte 32 uur en ga nu 28 uur werken. 2 vaste dagen en de rest afgestemd op het rooster van mijn vriend. Daardoor hebben we maar 1 dag KDV nodig. Erg fijn dat dat kon. Heb zo'n fijne baas, waarmee alles te bespreken is. En ook supercollega's. Het werk zelf is ook erg leuk. Ik moet over 4,5 week weer beginnen. Zie er wel naar uit, zou nu al best een dagje willen, maar 28 uur ineens vind ik wel veel hoor. Zou liever nu elke week een dagje werken, daarna 2 dagjes om het zo langzaam op te bouwen.
Ach ja, je kunt niet alles hebben he.
Groetjes Veerle

hoi!
Mijn verlof eindigt over 2! dagen...Ik werk als ic-verpleegkundige in een erg prettig team. Heb er ook wel zin in om weer even andere mira te zijn dan alleen mamamira. Vind het wel spannend omdat er op werk wat spanningen schijnen te zijn. En natuurlijk zal het enorm wennen zijn om jaap een hele dag niet te zien (en te voeden, geef BV).
Ik werk 32uur in de week, maar heb t met vakantiedagen van vorig jaar tot juni kunnen regelen dat ik maar 24u werk (1vakdag per week).
Hoe t me vergaat zal ik volgende week wel schrijven, ok?!
Groetjes en geniet nog van t verlof!!
Mira, sinds 02-01 trotse mama van jaap

Hoi,

Ik hoef de 2e week van mei pas weer! Anders moest ik net voor de meivakantie beginnen (ik zit in het voortgezet onderwijs) en dat leek mij niet zo handig. En mijn rector ook niet, gelukkig! Dus ik heb 2 weekjes mazzel.
Het lijkt me wel leuk om weer wat meer onder de mensen te zijn. Het lijkt me héérlijk om in de pauze ook echt pauze te hebben, zonder dat ik halverwege mijn boterham weer in actie moet komen om traantjes te drogen of een luier te verschonen. Maar ooooo, wat ga ik het moeilijk vinden om mijn meisje dan plots zoveel minder te zien. Ik ga 3 dagen werken. Mijn man werkt 4 dagen waarvan 1 dag thuis. De dag die we allebei weg zijn, passen mijn schoonouders op. Ideaal dus! Maar toch...ik heb mijn meisje toch het liefst gewoon bij me! Maar ik denk maar zo: 8 weken werken en dan heb ik alweer zomervakantie, haha!

Groetjes,

Eveline

Mijn verlof eindigt ook pas na de meivakantie. Ik geef les op een basisschool (groep 8), drie dagen in de week. Voordat onze oudste werd geboren werkte ik fulltime, maar 2 jaar geleden ben ik dus 3 dagen gaan werken. Dit bevalt me prima!
Ik moet er nu nog eventjes niet aan denken, Floor is pas 3 weken, maar straks heb ik er vast wel weer zin in. Ik mis de kinderen uit mijn groep ook al wel een (klein) beetje hoor.
Tijmen en Floor gaan straks twee dagen naar de oppas (oma) en een dag naar het kinderdagverblijf (Tijmen gaat tijdens mijn verlof trouwens gewoon naar het kdv, dit vind ik stiekem heerlijk, even tijd alleen met mijn meissie).
Groetjes van Ruth

Ik moet 1 mei weer beginnen en ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Ik zat voor het zwangerschapsverlof al in de ziektewet thuis, dus ik ben al meer dan 3 maanden thuis. Dat is een lange tijd en ik heb langzamerhand wel weer zin om echt aan de slag te gaan en mijn (andere) ambities en talenten te benutten! Iets meer zijn dan mama en huishoudster zijn... En natuurlijk het contact met de collega's, dat heb ik toch ook wel gemist!
Maar aan de andere kant: ik heb een baan van 48 uur per week en minder gaan werken was nauwelijks bespreekbaar en heeeeeeeeeeeel moeilijk te realiseren. Verder financieel onaantrekkelijk en schadelijk voor mijn latere carrieremogelijkheden in de toekomst.... Dus blijf ik fulltime werken en wordt mijn man een semi-huisvader. Hij blijft nog 2 dagen werken, dan gaat Christian naar kinderopvang. Het lijkt me erg zwaar om mijn veeleisende baan te combineren met het moederschap en de kleine weinig te zien. Heb soms rare gedachtenkronkels: straks ben ik zo vaak weg dat hij mij niet meer als moeder herkent... Stom he? Dan ben ik blij dat ik nog ruim 6 weken van mijn ventje kan genieten...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hallo!

Ik ga 2 april ook weer beginnen. Werkte 32 uur en ga nu naar 28 uur. De ene week 4 en de andere week 3 dagen. Drie dagen gastouderopvang en 1 dag vangen mijn man en ik samen om de week op. Bij de eerste heb ik 4 dagen gewerkt en dat beviel ook goed. Toen ben ik zes weken van te voren gestopt en nu 4 weken. De laatste weken waren wel zwaar maar ik ben er nu blij mee. Heb zin om te beginnen maar omdat mijn moeder in januari is overleden heb ik de eerste 6 weken in een roes geleefd. Kom nu weer tot mezelf en vind het daarom toch jammer dat het over twee weken alweer voorbij is. Heel dubbel allemaal omdat ik het vaak ook niet lekker vind om steeds thuis te zijn. Maar met dit super weer is het meteen ook een stuk aangenamer. Mijn oudste zit ook weer beter in z'n vel en mijn meisje begint heerlijk te lachen en geluidjes te maken. Dat maakt alles weer goed. Ook al lekker in de tuin bezig geweest en m'n condititie wordt ook weer steeds beter. Gaat wel weer goed komen. Het is alleen wel te hopen dat mijn dochtertje wel uit de fles wil drinken. De oudste wilde dit niet en wachtte elke dag met drinken totdat ik terug kwam. Ze kregen er alleen wat water in. Dat is echter 1 van de weinige nadelen die de borstvoeding met zich meebracht. Ga nu ook weer kolven op het werk en nu maar hopen dat ze drinkt. We zijn al weken aan het oefenen en het is al af en toe gelukt. Als ze weet dat ik er ben lukt het natuurlijk voor geen meter. Maar omdat ik nu weer ga sporten en er dan echt niet ben lukt het al af en toe. Werkse allemaal weer en geniet nog even van het verlof.

Groetjes,

Monique

Terug
Bovenaan