zitje voor op kinderwagen

hoi
ik ben in verwachting van de tweede, de eerste is 19 maanden en nog ietsjes te klein om straks een heel eind te lopen als ik ga wandelen.
nou heb ik van mijn moeder een zitje gehad die zette ze vroeger op de kinderwagenbak
zodat daar ook een kleintje op kon zitten.
maar nu hoor ik van iemand dat die zitjes niet meer mogen weet iemand daar meer van??
 
Hoi,
Ik heb een dochter van ruim 20 maanden en een dochtertje van 5 weken. Ik heb, via marktplaats, ook een zitje voor op de wandelwagen gekocht. Het bevalt mij prima! Ik kan nu lekker wandelen met de 2 dames. Het vertrekken gaat niet meer zo vlug als met 1.... voordat alles op en in de wagen zit ben je zo een kwartier verder!!!  
Ik heb een koelstra wandelwagen en waarschijnlijk vind de fabrikant het ook niet goed dat ik dit zitje er op plaats maar ja..  Ik hoorde dat je het niet  op elke wandelwagen kan gebruiken, ligt eraan hoe je reiswieg bevestigt zit op de wagen. Bij mij rust de wieg op 2 plaatsen op de wandelwagen en is daardoor stabiel genoeg voor het zitje. Veel  wandelwagens hebben een soort klicksysteem op 1 punt aan het frame waardoor het gebruik van zo'n zitje minder veilig is. Ik merk ook dat de wagen eerder kan omkiepen vanwege het gewicht aan 1 kant. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn bevindingen en wens je veel wandelplezier. Ik heb trouwens ook een draagzak maar heb deze nog niet uitgeprobeerd.
 
hoi
Mijn oudste was 20 maanden toen haar zusje werd geboren, en wij hebben ook zo'n zitje geprobeerd. Ik heb een Quinny wagen (4 wielen) en volgens de babywinkel kon dat prima. Ik vond het zelf niets. Inderdaad ben je een hele tijd bezig om alles in en op de wagen te krijgen, en mijn bak ging er ook van doorhangen.
Wij zijn toen overgestapt op een plankje achter de wagen. Wij wonen erg dicht bij de supermarkt en andere winkels, dus dat ging prima, mijn dochter bleef er goed op staan. Inmiddels is ze ruim 3, en wil ze nog steeds graag op het plankje.
Als je een bugaboo hebt, dan kun je ook plankjes met daarop een soort stoeltje/zadeltje kopen zodat ze kunnen zitten.
groetjes Melanie
 
Hoi,

Beetje late reaktie, maar als je toevallig een kinderwagen van Mutsy hebt: daar kan tegenwoordig een duozit op. De oudste zit dan voorin, voor de kleinste een zitje achter. Ze hebben er een soort  voetenzak bij, zodat de kleinste er van jongs af aan in kan.

En over zo'n zitje bovenop: Kijk goed naar de bevestigingen van de wagenbak. En naar de stevigheid van de wagen zelf. Is het veel metaal, dan kan het waarschijnlijk. Zit er veel plastic (vooral op de bevestigingen!) Dan niet doen.

Succes!
Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan