zitten en omrollen

Hoi,

Tiara is nu 5 maanden en 1 dag (jaja), nu vraag ik me af vanaf welke leeftijd de kleintjes een beetje gaan zitten? Ik weet dat elk kind anders is maar ik vroeg het me gewoon af. Tiara wil wel heel graag zitten maar ze kan het gewoon nog niet, en dat word ze heel boos. Ook omrollen doet ze niet. Ze kan wel al naar haar zij rollen maar dan houd het ook op. Op het cb zeiden ze dat Tiara een beetje een lui maeisje was en dat ze het wel kon maar gewoon niet doet. Tiara begon zelf heel hard te lachen (toeval natuurlijk) toen die mevrouw dat zei. Ik heb geen problemen met het cb hoor dus dat is het niet. Ik ben gewoon benieuwd.

Groetjes nancy

Hoi ,

De kleine van mij rolde met 5 maanden om van rug naar buik, andersom deed ie al toen nog heel erg klein was.
Toen hij bijna 6 maanden was kon hij redelijk goed zitten.
Als ik hem laat zitten dan geef ik hem wat blokjes of wat anders en dan kan hij heerlijk spelen.
Maar je ziet dat het hem wel veel energie kost, en wordt dan snel weer moe.
Het verschilt bij elk kind natuurlijk, maar ik vindt het wel raar dat ze jou meid lui noemt.
Maar goed dat is hoe ik erover denk,
Ga weer ff kijken bij mijn manneke en zijn temperatuurtje opmeten!
Hij is niet zo lekker.

Groetjes kaat

hallo,
mijn dochter kayleigh is nu bijna zeven maanden en kan nu heel goed los zitten, ze speelt zo ook het liefst, als ze ligt wordt ze boos. ze draait nog niet, maar probeert het soms wel. mijn  zoon oisin,  nu 3,5 kon al kruipen met zes maanden en trok zich al op met zeven. hij draaide zich om met twee en halve maand. maar hij kon pas goed zitten met acht maanden.
ik vind dat een  baby niet lui kan zijn, maar waarschijnlijk is jouw dochter er gewoon nog niet aan toe, vind ze de wereld zo ook interessant.
x steffie moeder van kayleigh en oisin

Sam is nu 5 maanden en een beetje en omrollen vindt hij echt niets (ook al kan hij het wel heel goed). Hij wil alleen maar staan !!!! Zitten kan hij nog niet en natuurlijk ook nog niet lopen, maar dit is het enige wat hij wilt. Ik moet hem dan wel vast houden maar alleen dan zie ik een grote glimlach.
Als hij ligt zie je dat hij uit pure frustratie gaat huilen.
inderdaad grote onzin dat je kindje lui is.

Hi,
Onze dame is aankomende zaterdag 19 weken, en doet ook echt nog helemaal niets.
Ja lachen de hele dag, maar maakt ook geen aanstalten om te draaien, ooi zet ik haar wel eens naast me op de bank, maar dan zit ze zo te schoppen met haar voetjes, zijn zoooooooooooooooo schattig, o sorry ik dwaal af, dan ligt ze binnen een halve minuut.
In de box liggen vindt ze ook wel okee, maar echt draaien wil ze niet. Net als op de buik liggen, vindt ze echt een ramp.
Ach ik maak me er niet druk om, komt vanzelf.
X

Hoi...

Dawin is nu 6 maanden, en begint nu wat meer met rechtop zitten..
omrollen van rug naar buik enz doet ie al ruim een maand!
Hij is erg nieuwsgierig en wilt ook alleen maar staan of zittend doen!

liefs bianca

Hoi,

Tessa is nu bijna 5 maanden en rolt ook  nog niet echt vaak, een paar keer van buik naar rug en dan houdt het al snel op! Ze vindt het veel leuker om haar beentjes in de lucht te gooien en dan tegen de knuffels van het speelkleed aan te schoppen. Dan heeft ze echt de grootste lol! Als die ukkies "zin"hebben om te rollen, dan doen ze het vanzelf wel!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

hoi!
Lior rolde alle kanten op toen ze 3 maanden was, maar ze was heel erg laat met tijgeren, kruipen en lopen (ze begon te lopen toen ze een jaar en 4 maanden was). Het zegt dus helemaal niets over de snelheid van je kindje als het snel rolt. Milo is nu bijna 6 maanden (de 14e) en heeft een paar keer expres gerolt maar toen niet meer. Hij doet het langzaam aan maar hij zal weer wat sneller zijn met andere dingen dan zijn zus denk ik. Lior was bijvoorbeeld wel langzaam met lopen maar heel erg snel met praten. Maar goed, ik dwaal af. Het gemiddelde is dat kindjes rond 6 maanden rollen en rond 9 maanden los zitten. Voor die tijd loszitten is echt erg snel.
liefs Stephanie

Terug
Bovenaan