zitten en strekken bij 4 maanden oud

Mijn dochter van 4 maanden oud wil sinds kort steeds zitten. Ze komt dan helemaal naar voren. En ze begint met het strekken van haar beentjes. Als ik haar dan wil laten zitten houdt ze haar benen gestrekt. Zet ik haar dan rechtop, dan heeft ze de grootste lol en lacht ze. Ze is dan heel trots. Ik moet haar natuurlijk wel vasthouden.
Nu is mijn vraag eigenlijk: is het niet schadelijk voor haar ruggetje dat ze nu al zoveel zit en staat? En betekent dit dat ze vroeg zal gaan zitten of lopen?

Groetjes Ilona L.
 
Hoi

Mijn dochtertje is ook 4 maanden en die doet dit ook.
Ze wil het liefst de hele dag zitten.
Ik heb haar nu ook in de wandelwagen en ze vind dit heel mooi.
Ze lacht de hele tijd en kijkt met grote ogen om haar heen.
Ik denk niet dat dit slecht is voor het rugje als ze mooi recht op zitten met het hoofdje ook recht op en niet in elkaar gezakt zit is het volgens mij wel een teken dat het rugje sterk genoeg is.
Zelfs de kinderarts zet haar gewoon recht op haar billen.
En als dit niet goed was ga ik er vanuit dat de kinderarts mij dit ook wel gezegd zou hebben.
Groetjes Anja
 
quote: Ilona L schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-12-2005 18:19:44'));

Mijn dochter van 4 maanden oud wil sinds kort steeds zitten. Ze komt dan helemaal naar voren. En ze begint met het strekken van haar beentjes. Als ik haar dan wil laten zitten houdt ze haar benen gestrekt. Zet ik haar dan rechtop, dan heeft ze de grootste lol en lacht ze. Ze is dan heel trots. Ik moet haar natuurlijk wel vasthouden.
Nu is mijn vraag eigenlijk: is het niet schadelijk voor haar ruggetje dat ze nu al zoveel zit en staat? En betekent dit dat ze vroeg zal gaan zitten of lopen?

Groetjes Ilona L.



Hoi Ilona,



Je mag je kind niet te lang laten zitten. Dit is slecht voor de heupen. Dat heeft het consultatiebureau mij verteld. Mijn zoontje wilde ook altijd zitten en staan toen ie een maand of 5 was. Dat werd echt afgeraden. Tuurlijk kun je dat best af en toe doen, maar je moet je kindje zeker nog niet laten zitten in de kinderwagen, dit is veel te vroeg.

Groetjes Marmar
 
Hoi Marmar en Anja,

Zou het al een goed idee zijn om mijn dochter al in de wandelwagen te leggen? Ze vind het in de kinderwagen volgens mij nog wel leuk. Als ik loop kijkt ze naar de bomen enzo en is ze rustig, maar als ik stil sta dan gaat ze gelijk huilen.

Groetjes Ilona L.
 
Hoi,

Onze zoon ging ook al vroeg zitten en staan. Maar omdat ze zo jong nog niet lang mogen zitten (max. 2 uur per dag) wilden we hem verder zoveel mogelijk laten liggen. In bed en in de box hou je ze niet tegen, dan doen ze wat ze willen. Daarom hebben wij hem zo lang mogelijk liggend in de kinderwagen vervoerd. Hij lag daar na 3 maanden al wel op zijn buik in en dan hoofd omhoog om over de rand te kijken.  Zelfs toen hij met 6 maanden in een passerend winkelwagentje wou klimmen zijn we doorgegaan met liggend vervoer. Pas toen hij met bijna 8 maanden in de wandelwagen ging staan zijn we overgegaan op zittend vervoeren. Reden was dat je dan gordels om kunt doen zodat ze niet uit de wagen kunnen klimmen.

Je hoort allerlei verhalen over o-benen, heupen, knietjes en ruggetjes, ik heb geen idee wat er allemaal klopt, we zijn gewoon erg voorzichtig met hem. Zelf is hij niet voorzichtig.
Oh ja, en al kon hij met 4 maanden zelf gaan zitten, hij ging met 9 maanden pas voor het eerst mee op de fiets, ik kan me niet indenken dat al dat geschok goed is voor de rug.

Regel 1: Volg je eigen gevoel en je eigen kind.

Groetjes
Tanja
 
He Tanja,

Jouw kindje was er vroeg bij met dat zitten! Ik moest wel lachen hoe je beschrijft hoe jouw kind in de kinderwagen ligt: met hoofd omhoog om over de rand te kijken. Lekker eigenwijs. Ha ha!!!!!!!!! Je had wel veel bekijks zeker met zo''n nieuwsgierige baby?
Mijn dochter is nu 62,5 cm lang ( gisteren naar cb geweest ) en we hebben een Quinny driewieler.
Nou moet ik zeggen dat ik die bak best wel klein vind. Ik denk dat ze   er eind januari niet meer in past. Dan moet ik de kinderwagen wel ombouwen tot wandelwagen ( buggy  ).
Maar die kunnen we volgens mij ook wel in de lig-stand zetten. We zullen zien.

Groetjes  Ilona L.  
 
Hoi dames,
Ik heb mijn zoontje vanaf een maand of 4 in de maxi-cosi vervoerd.
Die kon ik op het onderstel van de wandelwagen zetten en hij vond het heerlijk dat hij
wat meer kon zien. Ook hij was er gewoon nog niet aan toe om echt te zitten.
Dat is idd slecht voor met name de heupjes.
Toen hij ong 8 maand was paste hij niet meer goed in de maxi-cosi en hebben we de
wagen omgebouwd tot buggy. Dat ging prima.
Groetjes en succes ermee
Melanie mmv Quinten
 
Hoi,

Mijn zoontje Jonathan wilde ook niet liggen, ik ben ook vrij snel overgegaan op vervoeren in de maxicosi de kinderwagen wilde hij zowieso niet en  liggen liever niet, ook veel zitten en nog leuker....... staan, maar hij hield zijn bentjes ook altijd wel vrij sterk en nu............ is hij 11 maanden en loopt al sinds een dag voor hij 10 maanden was los en echt denk ik dat een kind gewoon zijn eigen weg volgt, dat kan je niet aan of afleren, ik heb zoveel werk met hem gehad omdat hij door wilde en nu wordt hij eigenlijk steeds makkelijker hij gaat gewoon zijn gang en is erg snel met alles eigenlijk.
Je moet dus wel opletten wat je kindje echt  kan, ze moeten wel zelf kunnen dragen anders is het te belastend en idd niet op de fiets of zoiets.
Gewoon goed proberen aan te voelen waar jou kindje aan toe is, eigenlijk kun je dat van elkaar niet leren.

Groetjes Brenda
 
Terug
Bovenaan