Zitten er nadelen aan meteen zwanger worden na de pil???

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben nieuw hier, en ook nieuw met zwanger worden, omdat we vandaag pas besloten hebben er voor te gaan! Heb er superveel zin in, want het is een lang gekoesterde wens van mij en mn vriend. Ik ben dus net 1 dag gestopt met de pil, mijn vraag is: moet ik nu eerst 'ont-pillen'  of  kunnen we het meteen echt gaan proberen? Proberen kan natuurlijk wel, maar zijn er dan gezondheidsrisico's voor onze kleine uk? Ik las al ergens dat je direct na het stoppen meer kans hebt op een tweeling en mijn vriend hoorde ook al ergens dat het beter is eerst een keer ongesteld te worden..... veel verhalen maar wat is waar? Aangezien hier zoveel experts rondhangen stel ik mijn vraag daarom aan jullie. Ik hoop dat iemand mn vraag kan beantwoorden, oja en nog iets, ik lees hier regelmatig de afkorting NOD, wat betekent dat? Of is dat een hele stomme vraag :)  

Groetjes!

He meid

Leuk hoor dat jullie er voor willen gaan!
Volgens mij zitten er geen nadelen aan om meteen te beginnen, hebben wij ook gedaan.De kans dat je meteen zwanger raakt is klein en als het wel het geval is is dat toch alleen maar super!
NOD betekent Niet Ongesteld Dag, de dag dat je ongesteld moet worden maar waarvan je hoopt dat dat niet gebeurt .

Ik hoop dat het een vruchtbaar jaar voor jullie wordt!

Liefs Jessy

Heej, bedankt voor je reactie, dus geen gezondheidsrisico's? En bedankt voor de uitleg dat leest een stuk makkelijker  hihi, ja ik hoop echt dat het gaat lukken. Zit hier al met een glimlach al die zwangerschapsverhalen te lezen, hoop dat het ons ook gegund is!

groetjes

Hoi, en welkom op dit forum.

Ik heb ervoor gekozen om eerst een paar keer ongesteld te worden voordat we voor het eggie gaan.
Niet omdat dat misschien beter is ofzo, maar ik wil graag eerst mijn cyclus leren kennen.
Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je doet.

Succes.

Groetjes Mickey79

Hallo,

Ik heb wel ergens gelezen dat het beter is als je eerst gaat ontpillen.
Na 3 maanden is de pil helemaal uit je lichaam en ben je "clean" het schijnt dan beter te zijn om dus na die tijd zwanger te worden. Ik kan het je niet precies uitleggen, want precies weet ik het niet helemaal. Je lichaam bevat dan in iedergeval geen rotzooi van de pil meer.
Ikzelf ben wel gewoon gelijk na het stoppen van de pil gaan "klussen" Ik zit nu in ronde 4, ben nu dus helemaal clean.
Ze zeggen dat je meer kans maakt op een zwangerschap als je geen pil meer in je lichaam hebt.
Zoek het eens op Google, daar kan je vast meer informatie vinden.
Succes!!!!!

Lfs Niek

Hoi Muizeke,

Ik ben hier ook nog niet zo lang, zeg heel veel suc6 om zwanger te worden.

De hormonen van de pil zijn binnen 2 dagen uit het bloed. Zelf al wordt de pil gebruikt in de eerste maanden van de zwangerschap kan het ook nog geen kwaad. Maar om voor jezelf het uit te rekenen hoe lang lang je zwanger bent is het misschien handig om te weten wanneer je laatste ongi was.
Ach en mocht je dat niet weten kunnen ze altijd een termijnecho maken, dus daar ligt ook geen probleem, dus ga ervoor. Enne slik je wel al foliumzuur, dat is wel belangrijk hoor...   (bron: apotheek.nl, ben zelf apothekersass.)  

groetjes Anna

Hoi hoi,

Volgens mij zitten hier niet amper gezondsheidsnadelen aan voor je kindje, want je krijgt met de pil maar een lichte dosering hormonen en voordat het (als je dan toevallig zwanger wordt ik ronde 1) je kindje heel weinig er van mee zou krijgen.
Ik ben zelf zwanger geraakt van ons derde kindje door de pil heen en er is op 16.12.2006 een kerngezonde zoon geboren. Heb het dus zelfs nog geslikt toen ik eigenlijk al zwanger was.
Het was idd lastig om nu precies te zeggen hoe ver ik zou zijn, maar met behulp van de echo was het snel duidelijk, de data werd (lach niet) 01-01-2007.....dus ons kadootje op zo'n datum verwacht. Ruben besloot toch voor de kerst al te komen en kwam dus 2,5 week eerder.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17.02.2004), Jozua (15.10.2005) & Ruben (16.12.2006)

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties, dat stelt me alweer een heel stuk gerust! Heel fijn om het te horen van ervaringsdeskundigen,
Ja ik slik al een half jaar foliumzuur dus dat zit wel goed :) Als ik nog meer vragen heb weet ik waar ik terecht kan nu.

Liefs,
Femke

Terug
Bovenaan