Zitten er nadelen aan meteen zwanger worden na de pil???

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben nieuw hier, en ook nieuw met zwanger worden, omdat we vandaag pas besloten hebben er voor te gaan! Heb er superveel zin in, want het is een lang gekoesterde wens van mij en mn vriend. Ik ben dus net 1 dag gestopt met de pil, mijn vraag is: moet ik nu eerst 'ont-pillen'  of  kunnen we het meteen echt gaan proberen? Proberen kan natuurlijk wel, maar zijn er dan gezondheidsrisico's voor onze kleine uk? Ik las al ergens dat je direct na het stoppen meer kans hebt op een tweeling en mijn vriend hoorde ook al ergens dat het beter is eerst een keer ongesteld te worden..... veel verhalen maar wat is waar? Aangezien hier zoveel experts rondhangen stel ik mijn vraag daarom aan jullie. Ik hoop dat iemand mn vraag kan beantwoorden, oja en nog iets, ik lees hier regelmatig de afkorting NOD, wat betekent dat? Of is dat een hele stomme vraag :)  

Groetjes!

He meid

Leuk hoor dat jullie er voor willen gaan!
Volgens mij zitten er geen nadelen aan om meteen te beginnen, hebben wij ook gedaan.De kans dat je meteen zwanger raakt is klein en als het wel het geval is is dat toch alleen maar super!
NOD betekent Niet Ongesteld Dag, de dag dat je ongesteld moet worden maar waarvan je hoopt dat dat niet gebeurt .

Ik hoop dat het een vruchtbaar jaar voor jullie wordt!

Liefs Jessy

Heej, bedankt voor je reactie, dus geen gezondheidsrisico's? En bedankt voor de uitleg dat leest een stuk makkelijker  hihi, ja ik hoop echt dat het gaat lukken. Zit hier al met een glimlach al die zwangerschapsverhalen te lezen, hoop dat het ons ook gegund is!

groetjes

Hoi, en welkom op dit forum.

Ik heb ervoor gekozen om eerst een paar keer ongesteld te worden voordat we voor het eggie gaan.
Niet omdat dat misschien beter is ofzo, maar ik wil graag eerst mijn cyclus leren kennen.
Maar uiteindelijk beslis je natuurlijk zelf wat je doet.

Succes.

Groetjes Mickey79

Hallo,