Zitten in bed

Mijn dochter is nu ruim 10 maanden en sinds een week kan ze uit zichzelf zitten.
Een mijlpaal natuurlijk, maar nu wil ze 'het kunstje' ook in bed doen en dus gaat ze steevast zitten zodra ik haar in heb gestopt (in slaapzak met dekentje eroverheen.
Ze gaat wel zoet zitten spelen, maar gaat niet meer liggen en valt dus zittend en voorover in slaap.
Nu ga ik wel steeds even kijken en leg haar dan heel voorzichtig goed, maar ze wordt hier heel vaak wakker van en gaat vervolgens weer zitten en huilt ontroostbaar als ik wegga.
Zo zitten we al een week in deze cirkel, ook 's nachts...
Gaat dit over? Is het omdat het zitten 'nieuw, dus spannend' voor haar is? Ik ben al bijna aan het eind van mijn latijn, want vooral als ze 's nachts wakker is geworden, wil ik daarna controleren of ze goed ligt, haar eventueel goed leggen, met de nodige 'gevolgen'...
Haar voorover laten liggen lijkt me niet zo goed en bovendien wordt ze vaak veel eerder wakker omdat ze zo gek ligt.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee en wat heb je gedaan???
groetjes,
Karin.
 
hoi, karin, mijn dochter deed dit en doet het nog, ik heb alles geprobeerd maar niets werkte( gevolg wij allemaal doodversleten) toen heb ik een tijdje niets gedaan gewoon laten zitten, maar dat werkte ook niet helmaal,( ik ging ook steeds kijken) nu sins 2 maanden baker ik erin( alleen om dit dan) en het werk perfect ze slaap gelijk in,maat savonds doe ik dit niet want ze komt er toch wel uit als ze een tijdje wakker is, ik laat haar toch maar huilen dan en valt vanzelf wel weer in slaap.
 
hoi karin

Ieder kind krijgt deze fase om te gaan zitten. Inbakeren (die van ons tot 4 mnd om het huilen te beperken) kan helpen maar ook een riem door de slaapzak is een optie.(verkrijgbaar bij prenatal, staat op tot maximaal 3 maand en ze raden het af maar ja daar raden ze inbakeren ook af) Let wel op dat ze zich niet vastdraait

Tja het is allemaal niet leuk maar goed het hoort er nu eenmaal bij. Wachtmaar tot ze gaat lopen. dan gaat ze door het bed racen dat hebben we nu, en eruit klimmen ha ha ha
maar ja zoals ze zeggen iedere leeftijd heeft zijn charmes. Dus als ze straks naar naar school gaan zijn er weer andere dingen die lastig zullen zijn.

Groetjes en suc6
 
Terug
Bovenaan