zitten in bed

Hallo moeders!

Wie van jullie herkent het volgende "probleem"?
Sinds 3 dagen heeft mijn dochter (9,5 mnd)ontdekt dat ze ook gezellig in haar bed kan gaan zitten als ze eigenlijk moet gaan slapen. Ik moet constant heen en weer lopen om haar weer neer te leggen. Van vastbinden ben ik geen voorstander. Ze slaapt op deze manier overdag en s'avonds veel later in en hierdoor ligt haar hele slaapschema overhoop. Wat doen/deden jullie hieraan? Hopelijk tot horens! Gr. Marieke
 
Hoi Marieke
Mijn zoontje gaat ook staan en zitten in bed sinds hij dat kan. Ik doe er eigenlijk niet zo veel aan. Ik heb wel altijd een vast ritueel....Ik knuffel hem, dan leg ik hem in bed zet het muziekdoosje aan en loop weg. Ik kijk dan ook niet meer om, maar ik weet dat hij dan staat. Op een gegeven moment gaat hij vanzelf zitten en valt dan in slaap. Als het een poosje stil is dan ga ik ff bij hem kijken en meestal moet ik hem dan even rechtleggen, omdat hij dan in een bultje ligt. Maar soms blijft hij ook wel liggen (de laatste tijd steeds vaker valt mij op)
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt....veel succes met je dochtertje.
Groetjes Renate
 
Ja bovenstaand advies lijkt mij een goed idee. Maar als je bang bent dat haar slaapschema dan overhoop komt te liggen omdat ze later in slaap valt kun je haar natuurlijk wat vroeger dan anders naar bed brengen. Op deze manier kan ze haar zitten uitgebreid oefenen en als ze dan uiteindelijk in slaap valt is dat dan wel rond haar normale slaaptijd.
 
Mijn zoontje (ook 9,5 mnd) doet het ook. Zodra hij zijn bed voelt - hoe moe hij ook is! - draait hij zicht op z'n buik, gaat zitten en dan staan. Ik loop tegenwoordig ook gewoon weg. Ik zing een versje met hem, leg hem neer, doe z'n muziekbeer aan en dan ga ik, of hij nu ligt of niet... Hij staat dan vaak nog een half uur op de rand van z'n bed te timmeren en hij 'praat' honderd uit, maar op een gegeven moment wordt het toch echt stil! Als wij zelf naar bed gaan, leg ik hem recht (want je houdt soms niet voor mogelijk hoe hij erbij ligt!!) en dan slaapt 'ie gewoon de hele nacht door. In 't begin ging hij gewoon absoluut niet slapen, toen was het echt een strijd, maar nu is het nieuwtje er wat af en gaat hij gewoon vanzelf liggen! Dus ik zou zeggen: laat maar lekker gaan, ze wordt vanzelf moe!
Succes!
 
Terug
Bovenaan