zitten in de kinderstoel

wij hebben nog geen kinderstoel om in te eten, tis er nog niet van gekomen om er een aan te schaffen. Onze oppas heeft echter een kindje van dezelfde leeftijd en haar dochter heeft al eens in hun stoel gezeten. Met de stoelverkleiner kan ze al een tijdje zelf rechtop zitten.
Onze kleine wurm kan in de tummy tub ook heel stoer zelf zitten dus ik wilde zo'n stoel ook wel gaan proberen binnenkort. Iemand als ervaring?

Barbara,
Mirne is nu bijna 14 weken

het ligt eraan wat voor stoel je hebt of wilt gaan aanschaffen om je kleintje hierin al te laten zitten. Ikzelf vind een kinderstoel nog niet zo geschikt voor hun. Ze kunnen beter in een wipstoel liggen/zitten meen ik. Maar wij hebben een triptrap en is niet helemaal ondersteuning in de rug en moeten ze ook echt goed zich kunnen houden willen ze hier al zelf een enige tijd in kunnen zitten. Ik ben me aan het bedenken vanaf ik alissa eigenlijk in de stoel had zitten voor te eten.....volgens mij pas met 6 maanden? maar wet het niet zeker meer. Hoop dat je hier wat aan hebt Gr. Nessie

WAT ?????
Je kindje mag en kan nog lang niet zelfstandig zitten !!!! NIET DOEN!!! Is erg slecht voor de rug van je kindje. Je kindje kan pas rond de 6 maanden zelfstandig zitten. IN een kinderstoel kunnen kinderen alleen maar zitten met een verkleiner, maar die ondersteunt niet voldoende.

Tip: je kind is pas klaar voor de kinderstoel als hij/zij alleen en een tijdje (lees: 4/5 min.) op de grond kan zitten!!!!!!!!! Nog lang niet dus.....

groetjes, Misja

Terug
Bovenaan