zitten in plaats van liggen

A

Anoniem

Guest
lorena heeft heel erg graag dat ze zelf  bij ons  in de hoek van de  bank wil zitten. In plaats van liggen. Lang vast houden wordt op gegeven moment te zwaar. Maar ze wil dan absoluut niet liggen. als we haar rechtop zetten is het allemaal goed.
ik laat haar niet lang zitten omdat dat nog niet mag, maar als ik haar neerleg wordt ze boos.

hebben jullie kleintjes dat ook weleens?

liefs wendy

Hoi Wendy,
Ik ken het zelf niet van onze kids, maar wel vanuit mijn werk.[ kdv ]  Daar hebben we ook een jongen die alleen maar wilt zitten [Is nu 11 mnd] Ouders geven er aan toe, en zetten hem steeds in een stoeltje. Hij vind verder weinig leuk, en huilt als het anders is dan zitten.
Gevolg is dat kinderen die alleen maar zitten, bijv in de wipstoel, zich anders ontwikkelen. Hij draait nog niet, en kan verder nog weinig qua bewegen..dit omdat het zitten hem beperkt.
Vanuit het liggen leer je rollen, en kruipen en zitten..Als je vast zit kun je niets van dat alles. Dus gewoon stimuleren met liggen, en afleiding bieden door even samen te spelen op een kleed, en dan daarna haar zelf te laten spelen is een idee. Ik persoonlijk zou het niet te veel doen, het laten zitten.
Maar dat wist je zelf ook al wel.
Groetjes Rina

Hoi Wendy,

Mijn zoontje wil ook graag zitten, meestal zet ik hem na een voeding in de hoek van de box tegen een kussentje aan. Hij duwt zichzelf dan naar benden totdat hij ligt en gaat dan vrolijk verder met spelen.
Doordat hij eerst even kan zitten en zichzelf zo kan vermaken vind hij het nadien ook niet erg om weer te liggen en zo verder te spelen.

Liefs Saskia

hallo meiden

overdag ligt ze ook wel veel en laat ik haar ook lekker spelen. ze rolt dan ook heen en weer van buik naar rug en andersom. maar het viel me gewoon op vooral s'avonds.
verder vermaakt ze zich overdag prima liggend en in de box. en vroeg me gewoon af of meer kindjes dat hadden, dat ze zitten zo fijn vinden.

Terug
Bovenaan