Zitten jullie al op 3 voedingen?

A

Anoniem

Guest
hallo mama's..

onze dochter is bijna 6 maanden en vorige week werd door het cb mij aangeraden om over te gaan op 3 flesvoedingen. Dit gaat heel goed. Dus 3 flesvoedingen, fruit en groentehapje en tussendoor een liga met diksap. Zijn jullie al over en hoe gaat dit?

Groetjes Chantal

Hoi Chantal

Wij mochten het ook gaan proberen,maar dan om een andere reden.
Joyce moest nomelijk meer gaan eten omdat ze niet genoeg gegroeid was.
Wij hebben ervoor gekozen om dit niet te doen.
Joyce krijgt nu dus meer ipv minder voeding.

Fijn dat het bij jullie zo goed gaat!

Mag ik vragen hoe jullie eet-/slaapschema eruit ziet?
Ik ben nieuwsgierig hoe dat bij een "gewoon" kindje gaat.

Zijn jullie al begonnen met een broodkorst of liga uit het handje?
Hier hebben we een korstje gegeven maar toen er een kruimeltje in haar mond kwam wist ze niet hoe snel dat er weer uitmoest werken.
Geen succes dus!

Groetjes Jessica

Hallo Jessica,

Het "schema" bij ons is nu
6.30 - 7.00 uur eerste fles
tussendoor een potje fruit (vanaf 4 maanden potje hoor)
lunch: tweede fles
tussendoor een liga met diksap
diner: groentehapje
19.00 : derde en laatste fles melk met rijstebloem

Ze slaapt dan echt het klokkie rond.. Heerlijk..
Wij hadden dat ook hoor met een broodkorst en met een droge liga. Ik maak de liga nu wat week (of hoe zeg je dat) met diksap. Dat geef ik haar dan met een lepeltje.

Hoe oud je jullie dochter en hoeveel weegt ze dan? Onze dochter is geboren op
8 juni en is nu ruim 8 kilo en 67 cm.

Groetjes Chantal

hoi jessica,
wat dat eruit werken van brood betreft: de motoriek in het mondje van baby's is omgekeerd: dat wil zeggen van achter naar voren. Dus als er stukje brood in mond komt, zal dat de 1e keren vooral uit de mond gewerkt worden. Je kindje moet leren hoe t juist naar achter in mondje gebracht wordt. Dat duurt even! Gewoon elke dag nlijven aanbieden!
Verder verbaas ik me erover hoeveel verschil er in de adviezen van CB's zitten: bij ons vinden ze dat je kindje met 6mnd echt nog 4 flessen nodig had... (gaf toen nog volledig BV en vroeg advies over afbouwen). Je eigen hart volgen en kijken of je kindje goed groeit, vrolijk is en goede plasluiers blijft produceren is belangrijkste denk ik.
Succes ermee,
groetjes mira, voorjaarsforum

hoi Jessica,

bij mij hier hetzelfde hoor, ook Levi is de laatste 6 weken nauwelijks iets aangekomen bij volledige bv. Ik heb zelf het aantal voedingen ook opgehoogd en zit nu meestal op 5 a 6 voedingen. Ik geef pas met 6 maanden wat erbij ivm de allergien. Het is inderdaad zo dat levi altijd vrolijk is en voldoende plasluiers heeft maar het is ook prettig als ze wat aankomen.
Waarschijnlijk komt het ook wel door de 4 maanden dip die veel bv kindjes hebben maar ik hoop dat hij nu wel wat gaat aankomen.

Levi is van 12 juni en is nu 67 cm lang en weegt 6700 gram, hoe groot  is je dochter (is toch een dochter he?) nu?

groetjes chimene

Hoi,

Stijn krijgt nog steeds zeven borstvoedingen per etmaal en hij is toch al vijfeneenhalve maand oud. Maar Stijn krijgt nog geen bijvoeding. Daar beginnen we pas mee als hij zes maanden is, als hij dan tenminste weer beter is.

Groetjes van Marloes

hoi,

puck zit op 5x borstvoedingen per dag.
ik geef sinds kort een fruithapje en ben vandaag begonnen met groentehapje!
ze is bijna 6 maanden oud....

moet volgende week naar het cb, dan zal ik vragen wanneer het nodig is dat ze op 4 voedingen overgaat (mijn gevoel zegt dat ze dat zelf wel aan gaat geven...). ben benieuwd!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

hoi hoi

Ryan is 4 maanden en zit nog op 5 voedingen

hij krijgt geen bijvoeding zoals fruit of groente want dat werd afgeraden door de huisarts omdat hij van de week ineens eczeem had dus gewoon melk en rijstebloem tot 6 mnd

hier op het cb zeggen ze : pas naar 4 flessen met 5 maanden
en aangezien Ryan ze nu ook nog alle 5 van 200cc op drinkt ga ik er geen fles af doen nog

we zien wel bij 5 maanden hoe het dan gaat

groetjes moekje ( mama van Ryan 24-07-2007)

Terug
Bovenaan