Zitten jullie kindjes al voorop de fiets?

Hallo allemaal,
Onze dochter is bijna 7 maanden en het gaat allemaal erg snel.
Op het Cb gaven ze aan dat ze in de kinderstoel mocht, dus wij er 1 kopen ( een tripp trapp) dit vind ze helemaal geweldig. Ze wil heel graag alles zien.
Gister vroeg mijn man of ze al op de fiets mag????????? Ik heb geen idee.
Weten jullie het????
groetjes net
 
Hoi,

Daan gaat mee op de fiets sinds een maand of 7, nu kon hij met 6 maanden ook al zitten. Het word aangeraden om vanaf een maand of negen pas te gaan fietsen met je kindje omdat het dan meestal goed zitten kan.
Nu was Daan erg vroeg en ben ik begonne toen hij minimaal 10 minuten rechtop kon zitten. In het begin gewoon een blokje om en zo gelijdelijk aan een stukje verder. Daan gaf het zelf ook wel aan als het "te zwaar" voor hem werd. Nu word hij volgende week 9 maanden en we fietsen nu ook grotere afstanden met hem.
Als je kindje goed kan zitten zou ik zeggen probeer het langzaam aan.

Groetjes Saskia
 
Hoi hoi,

Op de fiets stoeltjes staat idd dat ze er met 9 maanden in mogen omdat ze dan stevig zitten en zelf alle hobbeltjes tijdens het fietsen kunnen opvangen.

Onze dochter  gaat al vanaf 6 maanden mee op de fiets, ze zat al met 4,5 maand.
Het cb vond het ook prima omdat ze stevig zat.

Ook zat mijn docher al met 6 maanden in een grotere auto stoel omdat ze uit de maxicosie klom en er pertinent niet in wilde omdat ze dan in een lig houding lag en liggen was iets wat ze nooit wou.

en aangezien ze al goed kon zitten moch ze ook al een autostoel groter dus problemen opgelost.

liefs muisje
 
Hallo,
Wat een snelle reacties bedankt.
Onze dochter gaat ook binnenkort in een autostoeltje, maxo cosi is niet meer te tillen.
Ze kan ff zitten, en vind alles heel erg interessant. De kindersteol is ook helemaal geweldig, zo kan ze alles zien.
 
hoi,
mijn zoontje zit sinds drie weken op de fiets.
hij is nu bijna 11 maanden.
we hebben gewacht tot hij goed uit zichzelf kon gaan zitten.
dit werd ons aangeraden door het cb. als een kindje uit zich zelf kan gaan zitten zijn zijn zgn schokdempers goed ontwikkeld en kan hij de schokken die je krijgt als je fietst beter opvangen. we hoorden wel dat het ene cb wat anders zegt dan het andere maar wij hebben er bewust voor gekozen om te wachten omdat hij erg lang is en ik zijn ruggetje niet onnodig wil belasten.
en nu fietsen we volop. en het kwam mooi uit met het mooie weer van de afgelopen weken.
succes
groetjes helma
 
Terug
Bovenaan